“Сільпо” активно працевлаштовує неповнолітніх через кадрову кризу – ким працюють школярі

У мережі магазинів “Сільпо” через брак кадрів почали брати на роботу молодь 16-17 років.

Як розповіла LIGA.net директорка з персоналу мережі "Сільпо" та логістики Fozzy Group Любов Українець, це стало одним зі способів розв'язання кадрового питання.

Влітку цього року в супермаркетах ритейлера працювало близько 700 осіб до 18 років на різних посадах, наразі роботу з навчанням поєднують близько 500 осіб.

За словами Українець, ідея брати на роботу молодь виникла давно, однак її масову реалізацію почали лише навесні 2024 року.

Було дуже багато запитів. Сама молодь стукалась до нас. Підходили на касу і запитували про вакансії. Заповнювали анкети на сайті, де прямо писали: "Я школяр, хочу до вас на літо на підробіток". Окрім цього, наші Перевершники (співробітники компанії. – Авт.) приходили до НRів і питали: "Чи не можна мою дитину прилаштувати на літо?" І воно все так органічно склалося разом, що ми зрозуміли: мабуть, настав час цим зайнятися повноцінно, – розповідає Українець.

Однак законодавство має чіткі особливості працевлаштування неповнолітніх, від яких не може відходити роботодавець.

Так, згідно з Кодексом законів про працю (КЗпП) не можна брати на роботу дітей до 14 років. З 14 до 16 років можна працювати лише за згодою одного з батьків або опікуна.

Також неповнолітнім забороняється робота на виробництвах, заняття торгівлею або зберіганням лікеро-горілчаної продукції, робота водіями. Не можна працювати у нічний час та вихідні.

Стандартний перелік та наповнення посад, який існує в супермаркетах, для молоді не підходить. Касир – не можна, бо касова дисципліна і матеріальна відповідальність. Продавець у класичній уяві – не можна. Майже всі виробничі посади – зі своїми особливостями. Ми почали шукати, а що ж можна? І створили окремі посади, на яких можуть працювати саме неповнолітні: продавець (але той, що, зокрема, не працює з алкоголем і тютюном), молодший кухар (але той, що не працює сам за плитою), працівник ресторану, але зі своїми обмеженнями по роботі, – пояснює представниця “Сільпо”.

Масштабної інформаційної кампанії для залучення школярів не проводили, підлітки здебільшого приводили на роботу своїх друзів.

Частина з цих працівників звільнилася з початком навчального року, але більшість залишились і поєднують роботу з навчанням.

Молодь дала змогу пройти літній період стабільно і перекрити необхідні операційні процеси, тепер у “Сільпо” готові до більш масових звернень.

Зарплата молодих працівників мережі залежить від міста, займаної посади та кількості відпрацьованих годин. Тривалість їхнього робочого часу менша у порівнянні з повнолітніми працівниками, однак у співпраці з молоддю є низка важливих переваг.

Читайте також: Кадровий дефіцит в Україні: кого не вистачає ритейлерам і як вони долають кризу

Найперше – це їхня мотивація. Це свідома молодь, яка хоче працювати, хоче бути незалежною, мати свої гроші. Також це – неймовірний сервіс та турбота про гостей: відкритість, простота, легкість у спілкуванні, відсутність будь-яких упереджень. Ми отримали дуже багато відгуків від гостей стосовно того, як круто спілкуватися з молоддю в магазині, – резюмує представниця компанії.