Шукають приміщення у ТРЦ та стріт-ритейлі: в Україні намітився потужний тренд на відкриття книгарень

В Україні спостерігається тренд на відкриття книжкових магазинів різного формату, який торкається як торговельно-розважальних центрів, так і стрит-ритейлу.

Про це розповів СЕО Retail&Development Advisor (RDA) Андрій Лотоцький.

Цього року дійсно спостерігається тренд на відкриття книжкових магазинів - як у ТРЦ, так і в стріт-ритейлі У ТРЦ вони розташовуються в тематичних зонах, на стритах - місця з цільовим трафіком. Цього року компанія RDA підписала угоду з "Книгарнею Є" саме в приміщенні стрит-ритейлу. Зараз цей оператор активно розвивається як мережа, - зазначив він.

За словами Лотоцького, цього року також активно розвиваються наступні оператори: "Буква", "Буквіт", Bookling, "Книжковий клуб сімейного дозвілля". Прикладом вдалого концепту на думку експерта є книгарня Readeat у Києві.

Серед причин зростання кількості книгарень СЕО RDA називає:

  • збільшення якісних новинок українських видавництв;
  • пошуки альтернативних способів відпочинку;
  • заспокоєння і бажання підвищити почуття власної ідентичності;
  • підтримка і захист культури України під час війни.

Книгарні, які хочуть розміститися у ТРЦ шукають приміщення від 50 до 100 кв. м;, а ті хто хоче магазин на вулицях з активним трафіком - від 50 до 120 кв. м.

Є запит на приміщення в нових житлових масивах комфорт-класу і вище - від 80 до 300 кв. м (запит "Книгарні Є"). Серед дуже позитивних трендів - книжкові магазини цікавлять усі обласні центри та деякі міста з населенням від 100 тис., - резюмував Андрій Лотоцький.

Читайте також: Андрій Лотоцький, RDA: про розташування та концепції чотирьох нових ТРЦ у західному регіоні

Концептуальні магазини займають площу відповідно до ідеї закладу, а наявність кафе поки не є повальним трендом.

"Інтерфакс-Україна"