Сергій Потьомкін, “Кібернетики”: про розвиток в топових ТРЦ, шлях відновлення та нові формати

З самого початку повномасштабного вторгнення мережа магазинів техніки та електроніки “Кібернетики” зазнала чималого удару. Ритейлер походить з Херсону, тож в окупації з перших днів опинилися як магазини, так і офіс компанії. Втім, вже у 2023 році “Кібернетикам” вдалося вийти зі збитку в прибуток, та навіть почати активну експансію у всі куточки України. 

Про те, як починали відновлення, коли перейшли до розширення та що мережа планує надалі, у ексклюзивному інтерв'ю УРТЦ розповів співзасновник компанії Сергій Потьомкін.

“Кібернетики” починали свій шлях із Херсону, тож повномасштабне вторгнення неабияк вплинуло на вас. Який період вважаєте найважчим після 24 лютого 2022 року?

Найважчими були дні одразу після повномасштабного вторгнення, як відомо Херсонська область та південь України були окуповані практично з перших днів війни, а вже 1 березня ворог зайшов в Херсон.

Наша мережа тоді нараховувала 55 магазинів, більшість з яких була розташована на півдні країни.

Нам було не легко, ми втрачали магазини фізично, деякі магазини були розграбовані. Це найважчий період, який можно назвати періодом невизначеності.

Ніхто не розумів що буде далі, тож було дуже важко ухвалювати будь які бізнес рішення, та щось планувати. Перше, на чому ми зосередилися, це на нашій команді, всі обов’язки ми виконали як перед командою так і перед партнерами та постачальниками. Був розроблений короткостроковий план дій.

Користуючись нагодою хочу подякувати всім партнерам та нашій команді за сміливість, стійкість, довіру та шалену працьовитість!

Коли вдалося стабілізуватися та почати відновлювати діяльність, як це відбувалося?

Нам вистачило тижня, щоб почати діяти по короткостроковому плану, перезапустити мережу, відкрити магазини. Однак в багатьох місцях ми вимушені були припинили роботу, тому що фізично це було неможливо. В цілому втратили 20 магазинів.

Коли від відновлення ви перейшли до активного розвитку та розширення?

Далі була дуже складна та іноді небезпечна робота повʼязана з рішенням релокувати компанію до Києва. Попри всі труднощі ми вважаємо, що це нам вдалось.

Одразу після стабілізації процесів повʼязаних з релокацією, ми вирішили далі розвивати мережу.

За всі роки існування нашої компанії ми пройшли багато випробувань та викликів,  ризики завжди є і будуть. 

Наша стратегія не зупинятись та не боятися ризикувати. Ми вважаємо що найбільший ризик – це не ризикувати. У світі, який швидко змінюється, єдина стратегія, яка гарантовано провалиться, – це відмова від ризику.

Перший новий магазин після початку війни ми відкрили у липні 2022 року, в місті Шепетівка.

Які регіони наразі у пріоритеті для експансії мережі? Чому?

Наша стратегія розвитку досить специфічна, відділ розвитку розглядає всі доступні варіанти, нам цікаво розвивати мережу так, щоб розширювати можливості для нашого інтернет магазину kibernetiki.com.ua.

Також прагнемо надавати покупцям більше якісного сервісу, послуг та можливостей в виборі товару. Ми бачимо, що досвід покупки змінюється та прагнемо змінити його на більш захоплюючий. комфортний та емоційний. Нудні покупки в магазинах Кібернетики не мають шансів!

img 1912 scaled | 1

Нещодавно ви відкрили перший флагман у столичному Lavina Mall. Чим він відрізняється, окрім площі? Чи можна назвати цей магазин новим форматом Кібернетиків?

Так, це наш новий формат. Ми втілили в цьому магазині наше бачення сучасного магазину техніки та гаджетів! 

Ми мріяли про те щоб наші покупці отримували цікавий та новий досвід покупок, залишали приємні спогади після покупки та в процесі отримували позитивні емоції та враження. 

img 1602 scaled | 2

Все зроблене в цьому магазині так щоб здивувати різноманітними товарами, ігровими зонами, щоб будь хто міг знайти щось нове та цікаве для себе. Нам дуже приємно спостерігати, як наші відвідувачі реагують на те, що бачить в нашому магазині, як вони спілкуються між собою, як радіють коли виграють подарунки.

img 2182 scaled | 3

Один з експертів назвав "Кібернетиків" прикладом “високого сервісу у маленьких містах”, однак вважає, що цього буде замало для підкорення столиці. Чи змінювали ви стратегію для розвитку у великих містах і чи згодні з цим твердженням?

Це дуже цікаве питання, ми завжди робили все можливе щоб наш сервіс був найкращий в якому б місті ми не знаходились.

Ми постійно контролюємо роботу наших магазинів, проводимо опитування наших покупців та постійно покращуємо всі процеси і асортимент.

Ви згодні, що гарного - високого сервісу замало зараз? Ми знаходимося в дуже потужному конкурентному середовищі. Нам не вистачає впізнаваність бренду, але ми бачимо що час це виправить. Наша ціль прискорити цей процес. Ми маємо якісний продукт, маємо стратегію, яку розробили з відомою рекламною агенцією «Банда» та працюємо далі.

Які локації розглядаєте для подальшого розвитку - ТРЦ, стрит-ритейл, формат магазинів-кіосків, тощо? Чи є ТРЦ у які б мріяли потрапити Кібернетики?

Плануємо далі розвивати мережу як і форматі стріт ритейлу так і в ТРЦ.

Розвиток в Києві наш пріоритет, особливо в топових ТРЦ.

Доречі ми маємо проєкт ще одного, дуже цікавого формату, сподіваюсь що прийде час коли ми втілимо його в життя.

Один з найпопулярніших магазинів мережі працював у херсонському ТРЦ Fabrika, який було пошкоджено на початку війни. Девелопер обіцяв відновити ТРЦ, щойно дозволить безпекова ситуація, а чи повернуться у оновлену Fabrika Кібернетики?

Дуже цього очікуємо, цього очікують всі херсонці! ТРЦ Fabrika був одним із найулюбленіших місць для відпочинку та шопінгу всіх херсонців, та гостей міста.

Ми всі сподіваємося та віримо що все буде добре, ми переможемо та повернемося до мирного життя!

budhouse group rozrobyv proyekt rekonstrukcziyi trcz fabrika v hersoni | 4