Сергій Драгунов про плани Території мінімальних цін

Попри війну українські рітейлери продовжують працювати і розвиватись та навіть будують плани на майбутнє. Однією з таких компаній є мережа магазинів Територія мінімальних цін.

Про роботу в екстремальних умовах та плани на 2023 рік розповів комерційний директор мережі Сергій Драгунов в інтерв’ю RAU.

Як пережили 2022 рік?

Незважаючи на війну, реалізувати вдалося набагато більше, ніж планувалася. За словами Драгунова, усі процеси прискорилися, тож 2022 рік став не роком війни, а підготовкою до перемоги.

Тож і відновлення почали дуже рано – роботу першого магазину відновили ще 15 березня, а 24 березня у нас вже працювали всі магазини. В квітні ми відкрили новий магазин в Києві, який по плану мав відкритися 24 лютого. А в червні – ще один у Івано-Франківську, – розповів спікер.

Крім цього, було оновлено магазини в Чернігові та виведено на новий рівень продажів інтернет-магазин. Також Територія мінімальних цін запустила чат-бот, який зменшує навантаження на контакт-центр. Він може відповісти на питання про:

  • статус інтернет-замовлення;
  • кількість бонусів;
  • графік роботи магазинів;
  • вакансії;
  • акції;
  • товари мережі.

Через призов започаткували програму допомоги нашим мобілізованим працівникам та їх рідним та програму психологічної підтримки працівників у зв’язку з війною. Минулого року ми запустити новий канал комунікації в TikTok, де публікуємо відео про життя магазинів зсередини, – каже Сергій Драгунов.

Акторами відео є працівники мережі, які залюбки діляться своїми ідеями та враженнями.

Як адаптувались до війни?

Для початку мережа наважилась на відкриття одного магазину, потім інших точок, але була певна проблема із персоналом.

Березень і квітень всі, хто працював, робили все. Наприклад, наш HR-директор 20 днів працювала адміністратором в нашому магазині на Святошині. А наш комерційний директор розвозив товар по магазинам. Офісні працівники працювали в магазинах – приймали товари, розвантажували машини, розподіляли товар по магазинам, – зазначив комерційний директор.

До своїх функцій поступово персонал починав повертатись з травня, а повне повернення відбулося в липні.

Також були проблеми з логістикою та розподільними центрами. Доступ до багатьох складів був відрізаний бойовими діями. Налагодити поставки вдалося повністю тільки влітку.

Збитки

Магазини та склади компанії зосереджені в основному у Києві та Чернігові. Ситуація у Києві склалася більш менш благополучно, вцілили всі торгові точки.

А от у Чернігові зруйнували офіс компанії, пошкодило транспорт, а склад майже не постраждав завдяки зусиллям одного зі співробітників. Він не зважаючи на обстріли тушив склад, коли той займався через попадання.

Попит та середній чек

Клієнтський попит спочатку різко впав, оскільки всім було не до того, зазначає спікер.

Навіть коли ми відкрили свої магазини, люди купували лише необхідне – базове для себе та дітей. До того ж багато людей виїхало і повертатися почали десь із травня. З місяця в місяць попит ставав більшим й більшим, поки не вийшов на свій звичайний рівень у жовтні. Середній чек у гривні теж виріс, але це через інфляційну складову.

Найвищий попит зараз має жіночий базовий одяг, чоловічий одяг, а також доросле взуття. А от попит на дитячі речі значно впав, оскільки багато мам з дітьми виїхало за кордон.

Зміна підходу

Території мінімальних цін довелося переглянути увесь підхід до формування асортименту. По-перше, було вирішено проблему з розмірною сіткою, а по друге, переформатовано структуру закупок таким чином, щоб відслідковувати тренди й закупати достатню кількість трендових речей.

Допомога армії та населенню

За словами Драгунова, допомога ЗСУ стала частиною їхньої щоденної діяльності. Наприклад, % від продажів з інтернет–магазину передається на допомогу українській армії.

Також компанія долучилась до проєкту НБУ «Смілива гривня» та стала мерч-партнером NFT-проекту Bee Ukrainian.

Плани на 2023 рік

Цьогоріч Територія низьких цін планує масштабувати свою мережу фізичних магазинів та інтернет магазин, а також реформувати інфраструктуру, формат, бренд та усі інші процеси під це масштабування.

Плануємо відкриття чотирьох нових шопінг-центрів у Львові, Києві та Івано-Франківську. Тож, станом на серпень 2023-го в нас вже має бути 17 шопінг-центрів для всієї родини. Для цього ми плануємо оновити бренд та формат магазинів – нові магазини вже будуть відкриватися в новому форматі і з оновленим брендом, – розповів комерційний директор.

Крім цього компанія хоче трансформувати свій інтернет-магазин, запровадити продажі через Instagram і ТікТок і в цілому переробити підхід до комунікацій.

Читайте також: Всі фактори зійшлись: засновниця Fox Lingerie пояснила закриття всіх магазинів в ТРЦ