Самокаси та прайсчекери: як “Аврора” зменшує операційні видатки через диджиталізацію

Мережа мультимаркетів “Аврора” повністю перейшла на каси самообслуговування власного виробництва. Також компанія Тараса Панасенка та Лева Жиденка запустила власні прайсчекери, за допомогою яких можна перевірити ціну товару.

Як розповів LIGA.net директор з інформаційних технологій мережі "Аврора" Олег Уманцев, ритейлер ухвалив рішення відмовитися або максимально обмежити послуги аутсорсу та аутстафу, тобто використання зовнішнього джерела та виведення персоналу за межі штату.

Наші каси, за умови абсолютної ліцензійної чистоти, є на 40% дешевшими у порівнянні з дороговартісними рішеннями типових КСО. І це, відповідно, дає менше навантаження на вартість товару. Більшість витрат є постійними, а ліцензійні платежі відсутні, – розповів Олег Уманцев.

Вартість одного прайсчекера власної розробки становить близько 200 євро, тоді як аналогічний пристрій від відомих виробників коштує близько 1200 євро.

20241126224608 3294 | 1

Власні каси почали з’являтися у “Аврора” ще у 2022 році, зараз їх вже більше ніж класичних кас з касирами. Через самокаси проходить половина продажу мережі.

І каси, і прайсчекери виготовляють на власному виробництві компанії, а у підрядників замовляють лише різання, гнуття та фарбування металу.

Ми провели перемовини з великими металообробними компаніями України. Згідно з нашими кресленнями, вони розробили зразки. Далі був обраний найкращий для нас постачальник металу. На сьогоднішній день ми вже все збираємо самостійно на виробництві. Усі наші каси також мають голосові підказки. Це повністю наша розробка. І вона дає нам можливість оперативно вносити зміни та вдосконалювати рішення, – зазначає Уманцев.

Директор з інформаційних технологій розповідає, що всі процеси у магазинах “Аврори” повністю діджиталізували ще у 2021 році. Зараз це дозволяє оперативно і швидко контролювати процеси.

Насамперед, ми сфокусувалися на найбільш працемісткому процесі – прийманні товару. Зазвичай це перерахунок, багато паперів. Зараз все приймання здійснюється через термінали збору даних. Співробітники продакт-офісу ІТ-департаменту за два-три дні відпрацювали цей процес із продавцями у магазинах, робили фото- та відеофіксацію, вимірювали хронометраж. Тож тепер, коли доставляють товар, наші співробітники приймають його завдяки спеціальному невеличкому пристрою. Приїхала коробка, побачили, що там, клікнули і прийняли товар. Жодних паперових видаткових накладних, все в електронному вигляді, – описує процес представник компанії.

Читайте також: Торгові центри України онлайн 2024 (дослідження)

*Довідка. Мережа "Аврора" – українська компанія-лідер ринку серед магазинів формату one dollar store. Станом на листопад 2024 року мережа налічує понад 1500 магазинів на території України та понад 25 магазинів у Румунії.