Ритейлери впроваджують технологію розпізнавання осіб для боротьби зі злочинністю
За даними Національної федерації роздрібної торгівлі, спостерігається значне зростання організованої злочинності в роздрібній торгівлі починаючи з 2015 року, проте майже 70% продавців акцентують увагу на збільшенні показників у 2021 році.
У зв’язку з цим багато великих ритейлерів впроваджують у роботу своїх магазинів технологію розпізнавання осіб, яка допомагає боротися з кількістю пограбувань, сприяє розкриттю подібних злочинів та їх запобіганню. Проект полягає у модернізації встановлених камер у магазинах у складнішу систему спостереження з використанням штучного інтелекту. Технологія дозволить ідентифікувати людей, номерні знаки та інформацію для попередження працівників магазину про загрозу, а згодом дані відомості допоможуть під час судового процесу над правопорушниками.
Використання штучного інтелекту у боротьбі зі злочинністю в роздрібних магазинах набуває все більшої популярності у пропорції зі зростанням кількості крадіжок та насильства з боку організованих злочинних груп. У 2020 році в США було вбито рекордних 523 особи під час насильницьких інцидентів у роздрібній торгівлі, у тому числі 256 клієнтів і 139 співробітників.
За статистикою Асоціації лідерів роздрібної торгівлі та Коаліції Buy Safe America, у національних представників роздрібної торгівлі щороку крадуть товарів на суму 69 мільярдів доларів, що становить 1,5% продажів.
Читайте також: Розвиток ритейлу у 2022 році: прогнози міжнародних аналітиків
Технологія розпізнавання облич викликає суперечки, оскільки ранні версії її алгоритмів допускали значні збої. Згідно з дослідженнями, найгірший показник має рівень до 35% помилок при скануванні темношкірих жінок та менше 1% при скануванні світлошкірих чоловіків. Причина хибних показників полягає у навчанні алгоритмів на використанні зображень, які спотворювали світлий колір шкіри та чоловічі риси. Компанії не припиняють роботу над удосконаленням расової упередженості, проте за показниками на 2019 рік програми помилково ідентифікують афроамериканців та азіатів у 10-100 разів частіше, ніж білих чоловіків.
За словами старшого політичного аналітика в галузі конфіденційності та технологій Американського союзу громадянських свобод, багато людей було помилково заарештовано через цю технологію. У зв’язку з цим було здійснено обмеження щодо використання системи розпізнавання осіб правоохоронними органами, проте роздрібні торговці, як і раніше, використовують її для збирання доказів про рецидивістів, щоб згодом передати відомості поліції.
“Відбувся перехід до того, що роздрібний продавець виконує частину роботи поліції самостійно”, – зазначив Тоні Шеппард, директор з рішень для запобігання збитків у ThinkLP.
Компанія FaceFirst, яка працює з чвертю найбільших роздрібних магазинів у Північній Америці, стверджує, що продавці повинні створювати власні списки спостереження, ідентифікуючи людину на відеозаписи після інциденту та запитувати програмне забезпечення про попередження на випадок, якщо та ж людина знову зайде до магазину. Ця схема допоможе зловити рецидивістів.
«Насправді ритейлери зараз намагаються надати поліції якнайбільше доказів щодо ідентифікації людини, яка вчинила злочин», — сказав Адріан Бек, професор Університету Лестера, дослідження яких зосереджені на способах боротьби з втратами в роздрібній торгівлі.
У період пандемії технологія зіткнулася з проблемою розпізнавання осіб людей у масках, проте тепер точність становить близько 90%, і показники зростають з кожним днем.
Читайте також: Головні тренди ритейлу у 2022 році за версією Trend Hunter