Руслан Шостак, Eva та Varus: ритейл може подвоїти показники за наступні п’ять років

Засновник та співвласник національних торгових мереж Eva та Varus Руслан Шостак вкотре висловив захоплення українським бізнесом, який продовжує працювати під час повномасштабної війни і виробляє 150−170 мільярдів ВВП країни.

На його думку, будь-яка інша країна світу у таких умовах не змогла б виробляти ВВП взагалі, однак для вітчизняних підприємців є погана новина - економічний шторм в усьому світі. Це технологічні зміни, зміни в ІТ-галузі - поява штучного інтелекту, нові професії з’являтимуться, а старі зникатимуть.

Детальніше про те, що чекатиме український бізнес, зокрема ритейл, у найближчі п'ять років, Шостак розповів у колонці NV. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

Наближаються зміни

Класичним бізнесменам буде дуже важко, прогнозує співзасновник Eva та Varus, тож по-перше, потрібно готуватися до цих змін. Однак є і гарна новина, адже "Україна — країна постійно зростаючого потенціалу".

Що саме я маю на увазі? Багато нових галузей можуть з’явитися в Україні. Але нам потрібно будувати експортну економіку. Бо коли ми повернемось після війни до розрахунку внутрішнього ринку, він скоротиться, за нашим прогнозами, на 20−30%. Тому не буде місця, де нам конкурувати. Нам усім потрібно будувати експортну економіку, - каже експерт.

Гарним прикладом є Нідерланди, це країна з більш ніж трильйоном ВВП, яка у 15 разів менша за Україну та має в 30 разів менше природних ресурсів, копалин та інших можливостей.

При цьому голландці минулого року поставили у Європу понад 100 мільярдів сільгосп товарів, Україна - лише сім мільярдів.

Я вірю, що наша країна може мати ВВП у один трильйон. Але для цього треба в п’ять-шість разів збільшити ВВП. Звучить складно, але якщо розкласти на галузі, то цілком реально. Я вважаю, що кожна галузь може зрости в п’ять разів. Але для цього потрібна експортно орієнтована економіка, розвинута стратегія кожного міністерства, кожної галузі з державою, - пояснює Руслан Шостак.

Перспективи ритейлу

Ця галузь має величезні можливості для країни, обсяг продажів ритейлу — це 12−13% і, за словами Шостака, роздрібна торгівля 100% може подвоїти свої показники у наступні п’ять років.

Якщо Україна зробить рівні умови ведення бізнесу, то зможе вивести частку сірих компаній в біле поле, подвоїти або потроїти свій бізнес.

Бізнесмен впевнений, що нам потрібно шукати нові можливості, а військовий напрямок та війна є саме цим шляхом. Наприклад, одна з українських компаній наступного року планує виробити величезну кількість дронів. Однак на початку шляху вони роздумували, що буде після війни.

А потім ми дійшли до того, що у світі потреба в FPV-дронах в наступні п’ять років — 200−300 мільйонів штук. Бо не тільки наша країна є замовником FPV-дронів. А є і світові компанії, які зараз дивляться на Україну, як на полігон. І вони розуміють, що третє-четверте покоління озброєння — не потрібно сьогодні для військ, це стара війна. Вони будуть перебудовувати свої технології, - наводить приклад Шостак.

Інший приклад - військова медицина. Наразі у Львові будується кілька центрів протезування, які призначені не лише для війни та для військових, адже у світі чимало людей, які потребують протезування.

Тож цю можливість після війни можна буде активно використовувати, приваблюючи людей з усього світу.

Багато великих бізнесів не розраховують на підтримку держави. Вони розраховують на ринкові відносини і на ринкові механізми: кому ми потрібні, що нам потрібно зробити, - резюмував Шостак.

Читайте також: Наталія Краснікова, ЕКО Маркет: як працює ритейл у прифронтових регіонах і чому це важливо

Головним завданням зараз є інвестиції в Україну та віра в її економіку.