Руслан Шостак, Eva та Varus: роздрібна торгівля — дзеркало економіки
Засновник та співвласник національних торгових мереж Eva та Varus Руслан Шостак у колонці для NV розповів, чому роздрібна торгівля — дзеркало економіки, яка ситуація у його компаніях та як стан справ у ритейлі впливає на ціну будь-якого товару.
Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.
Дзеркало економіки
У мережах Руслана Шостака наразі діє фіксована націнку на ті чи інші групи товарі, а якщо йдеться про соціальні групи продуктів, то вона не перевищує 10%.
Відповідно, компанія намагається вкласти в цю суму оренду, заробітну плату, комунальні платежі, що зростають.
Ми відображаємо реальну картину. Якщо ситуація на ринку позитивна й товарів удосталь, а конкуренція жорстка — ціни знижуються. Яскравий приклад — генератори. Згадайте, скільки вони коштували після початку повномасштабної війни й особливо під час блекаутів узимку. А зараз ціни стабілізувалися. Деякі моделі коштують дешевше, ніж до повномасштабного російського вторгнення. І це при тому, що останні півтора-два роки у світі спостерігався високий рівень інфляції та на деяких європейських заводах ціни в євро зросли. Те саме станеться й з усіма продуктами — щойно стабілізується робота підприємств і конкуренція стане жорсткішою, - пояснює Шостак.
На жаль, констатує бізнесмен, наразі не всі постачальники повернулись на довоєнний рівень. У деяких компаніях на початку повномасштабного вторгнення роз’їхалися всі менеджери.
За словами Шостака, через війну сукупні втрати ритейлерів становлять понад мільярд гривень, що досить багато.
Eva та Varus втратили до 20% бізнесу, сюди відносять і магазини на тимчасово окупованих територіях, і руйнування через атаки ворога. Минулого року сумарний дохід групи компаній, зокрема Eva і Varus, сягнув близько 50 млрд грн.
Це, в свою чергу, впливає і на топ-менеджмент і на інших співробітників, адже за системою мотивації, зарплата більшої частини співробітників залежить від результатів роботи.
Попри складності, ми підвищували зарплати цього року. Адже ми залишаємося в ринку, інакше люди просто перестануть виходити на роботу. Уже минув той час, коли співробітники готові чекати виплат місяцями або працювати за відносно невелику винагороду. Люди зараз знаходять роботу миттєво, - каже автор колонки.
Дефіцит кадрів
На думку підприємця, однією з найбільших післявоєнних проблем України буде дефіцит кадрів. Чимало покупців та працівників виїхало за кордон і мільйони з них не повернуться назад, а це, звісно, вдарить по бізнесу.
Зараз у нас з’явилися вакансії, які ми закриваємо насилу. Проблема знайти продавців, персонал на склад, менеджерів і топ-менеджерів. У нас багато нових проєктів і досить складно знайти людей. Після завершення війни проблема з персоналом може посилитися. Вакансій буде більше, ніж пропозицій на ринку праці, - прогнозує Шостак.
Читайте також: Олександр Оверчук, ТРЦ “Злата Плаза”: про проєкт СЕС, інклюзивність, умови для орендарів та інше
Автор колонки наголошує, що війна триває і бізнесу не можна розслаблятись. Потрібно робити все для перемоги - це головне завдання підприємців.
Потрібно готуватися до найгіршого, а якщо ситуація виявиться більш оптимістичною — отримаєте додаткові бонуси.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації