Rozetka розширює послугу доставки товарів. Чи конкуруватиме онлайн-ритейлер з поштовими операторами

З початку 2023 року маркетплейс Rozetka збільшив мережу у півтора рази і досяг показника у 416 працюючих відділень. Наступним кроком може бути запуск повноцінної поштової доставки. У цій ніші зараз домінує три великих гравці: "Укрпошта", "Нова пошта" та Meest.

Вже до кінця року посилки у відділеннях Rozetka зможуть отримувати покупці найбільших маркетплейсів Shafa.ua. Наскільки глибоко онлайн-ритейлер піде у нову нішу та що про це думають конкуренти розбирався Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з матеріалу.

Співпраця з Shafa.ua

В середині жовтня продавці Shafa.ua отримали від Rozetka пропозицію доставки своїх товарів на точки видачі компанії. До цього вони користувалися послугами лише трьох відомих операторів.

Зараз тестуємо цю опцію, повноцінний запуск запланований на листопад, – повідомляє директорка з комунікацій групи EVO, до якої входить Shafa.ua Юлія Новаченко.

За її словами, на Shafa.ua продають речі понад 60 тисяч користувачів, а купують близько 200 тисяч. Доставка на точки видачі Rozetka коштуватиме 30 грн, тоді як середня вартість доставки через "Укрпошту" чи "Нову пошту" – 105 грн, що сягає 10-25% середньої вартості товару.

Вже з березня цього року замовляти товари на точки Rozetka можуть користувачі Prom.ua, майданчик є ключовою частиною бізнесу EVO.

Усі три компанії мають спільних акціонерів, оскільки у 2018 році EVO Group стала частиною Rozetka. На початку червня від об’єднаної групи компаній EVO-Rozetka відділилися сервіси «Вчасно» та Zakupki.Prom.

Наразі опцію доставки через Rozetka підключила вже п’ята частина продавців Prom.ua, це близько 9 тисяч магазинів, у яких можна придбати близько 17 млн товарів. Юлія Новаченко додає, що частка замовлень у точки видачі Rozetka постійно зростає.

Нова опція доставки доступна для усіх, але підключення гальмує недостатня розгалуженість мережі Rozetka, порівняно з “поштовою трійкою”. У вирішенні проблеми має допомогти франчайзингова модель розвитку компанії, яка стартувала ще у жовтні 2020 року.

Станом на цей жовтень Rozetka має 416 точок видачі товарів у 122 населених пунктах України, шоста частина з яких працює за франшизою.

Щотижня нам надходить близько 15 нових заявок. У планах Rozetka відкрити ще 11–14 точок за франшизою до кінця 2023 року, - повідомив Олександр Коваленко, директор з розвитку Rozetka.

Співпраця з маркетплейсами для Rozetka дозволяє розширити коло потенційних клієнтів, а маркетплейси розраховують на збільшення онлайн-продажів, оскільки висока вартість доставки через інших поштових операторів гальмує зростання ринку.

Конкуренція з поштовими операторами

Розширяти послугу доставки на свої точки видачі на сторонні маркетплейси та магазини Rozetka поки не планує, зазначили у прес-службі компанії.

Для прямої конкуренції з лідерами ринку у ритейлера поки замало відділень, навіть у найближчого до Rozetka конкурента Meest – вдесятеро більше відділень по всій країні. Відставання від "Укрпошти" та "Нової пошти" ще більш значуще. 

Ми розуміємо, що це забере якийсь відсоток посилок у всіх гравців ринку, оцінювати який – поки зарано, – каже директорка з комунікацій “Укрпошти” Юлія Василенко.

Читайте також: Rozetka збільшила кількість франчайзингових точок майже вдвічі за 2023 рік

У "Новій пошті" коментувати можливі загрози відмовилися, але додали, що "конкуренція корисна всім". 

Втім, Rozetka дійсно вже стала певною альтернативою «Новій пошті», констатує засновник однієї з логістичних компаній на умовах анонімності. Однак про пряму конкуренцію говорити поки зарано, для цього маркетплейсу необхідно вивести доставку в окремий бізнес і значно наростити мережу відділень.