Російські ТЦ продовжують порожніти
Відвідуваність московських торгових центрів виявилася на 12% нижчою за торішню і на 21% — слабшою ніж у докризовому 2019 році. У Санкт-Петербурзі аналогічний розрив склав 12% та 16% відповідно. Такі дані наводить Focus Technologies за період із 15 по 21 серпня.
За даними аналітиків, сезонного сплеску відвідуваності російських ТЦ не відбулося: відставання від показників першої половини серпня (у Москві мінус 11% до рівня 2021 року, у Санкт-Петербурзі – мінус 9%) лише посилилося. Ринок торгової нерухомості Росії продовжує залишатися під тиском через відхід міжнародних брендів.
Середній рівень вакантності у торгових центрах Москви за підсумками першого півріччя становив 13,4%, Санкт-Петербурга – 5,3%. Аналітики прогнозують зростання цих показників на один-два відсоткові пункти до кінця року за рахунок збільшення частки порожніх площ у великих об’єктах — звільняти їх продовжать магазини міжнародних брендів та кінотеатри.
У Санкт-Петербурзі активність закладів громадського харчування, однієї з ключових категорій орендарів, знизилася порівняно з минулим на 25%, а частка таких орендарів у загальній структурі впала на 10%. Попит з боку дрогері-мереж, магазинів дитячих товарів, а також товарів для спорту та відпочинку скоротився більш ніж на 70%. Очікується, що в середньому за підсумками року попит на торгові площі виявиться на 20% нижчим за минулорічний.
Читайте також: Відвідування торгових центрів Москви досягло мінімуму за чотири роки