Російські FMCG-ритейлери готуються до гіршого — продажі зростатимуть лише за рахунок інфляції
Керівники великих російських торгових мереж і компаній, що спеціалізуються на постачанні FMCG-товарів, очікують зниження продажів у короткостроковій перспективі. Учасники ринку налаштовані песимістично на тлі чинних санкцій та наслідків збройного вторгнення рф в Україну.
За даними останнього опитування дослідницької компанії NielsenIQ, 61% топ-менеджерів торгових компаній у найближчий рік чекають на зниження попиту, 45% — зростання ринку тільки за рахунок інфляції. 39% респондентів відзначили негативний вплив на бізнес вторгнення рф в Україну і санкцій, що послідували за ним.
Згідно з опитуванням, лише 50% топ-менеджерів вірять у подальше зростання бізнесу. Роком раніше таких було 77%. 10% респондентів зазначили, що за підсумками року очікують зниження продажів на 2-5%, 17% прогнозують падіння більш ніж на 5%, і 22% сподіваються, що товарообіг збережеться на колишньому рівні.
88% експертів висловлюють занепокоєння на тлі скорочення споживчих витрат росіян через переключення покупців у режим економії. 57% відзначають нестабільність поставок як фактор ризику, 48% — зміни у споживчих звичках клієнтів, 24% — зниження відвідуваності торгових об’єктів.
Опитані аналітиками керівники торгових мереж та компаній-постачальників відзначають ризики перебоїв або зростання цін на сировину (ці фактори відзначили 87% опитаних), а також подорожчання логістичних послуг (48%) та нестачу запасів та потужностей (25%).
Деякі великі російські продуктові ритейлери вже звітували про зниження валового прибутку та рентабельності за підсумками третього кварталу. Не виключено, що найближчим часом зростання ринку буде забезпечено лише інфляцією.
Читайте також: Торговельні центри Єкатеринбурга втратили 20% трафіку після оголошення мобілізації