Реклама брендів під час війни: який маркетинг хочуть бачити українці (опитування)

У другій половині 2023 року українці хочуть бачити рекламу товарів та послуг і очікують від неї більшої креативності.

Про це свідчать дані дослідження Kantar Україна, проведеного у серпні 2023 року.

Згідно з ними, все більше опитаних громадян вважають, що бренди повинні рекламувати свої товари та послуги (78% проти 54% минулого року). Респонденти хочуть бачити якісну рекламу, очікування щодо креативності маркетингу зросли більш ніж удвічі (78% проти 35% минулого року).

Важко це казати, але війна стала "новою нормою", тому повернення до промотування товарів та послуг і висока якість креативу сприймаються позитивно — їх навіть очікують, - каже експертка з дослідження брендів в компанії Kantar Україна Катерина Калюжна.

При цьому, додає експертка, бренди не мають робити вигляд, ніби війни немає, адже це недоречно. Важливо витримувати баланс і діяти відповідно до ДНК бренду.

Що дратує українців?

У 2022 році респондентів найбільше дратувала реклама, яка спекулює на темі війні чи відображає життя українців без урахування цих реалій. Цьогоріч акценти змістилися і найбільше опитаних дратує:

  • реклама брендів, які не вийшли з ринку країни-агресора (55%);
  • використання російської мови в комунікації (47%);
  • залучення сумнівних бренд-амбасадорів (40%).

За словами Катерини Калюжної, публічні конфлікти, непрозора позиція, діяльність у росії та Криму після 2014 року, критика діючої влади - є чутливими темами для українців. Тож при виборі інфлюенсерів потрібно впевнитись, що вони із амбасадором розділяють спільні цінності.

Якщо говорити про патріотичну тематику у рекламі, наприклад, використання образів пса Патрона, Трактора-танка, Мрії, Привида Києва, Байрактару, Джавеліну, то українцям стає байдуже. Раніше такі речі сприймали дуже негативно, 48% респондентів були проти використання даних образів в рекламі, а зараз лише 24%.

Це можна пояснити більш обережною комунікацією брендів після низки скандалів та появи законопроєкту про спекуляцію.

Які теми українці хочуть бачити в рекламі?

Увага опитаних повертається до типових маркетингових меседжів, 80% респондентів хотіли б бачити в рекламі пропозиції спеціальних умов, знижок та акцій.

Люди стали дуже чутливими до цін, тож найбільший інтерес викликають саме акції та вигідні пропозиції.

Читайте також: Дефіциту не очікується. У “АЛЛО” проаналізували підготовку українців до зими (інфографіка)

screenshot 1 | 1

MMR