Питання не до ритейлу. Чому магазини не можуть самостійно позначати товари “Національного кешбеку”

Ритейлерам дуже складно відслідкувати всі товари, що входять в програму “Національного кешбеку”. Супермаркети не можуть маркувати товар, який бере участь в ініціативі, оскільки за пакування відповідає виробник.

У той же час позначати такі товари на цінниках – технічно складно, каже виконавча директорка Українського фуд-ритейл альянсу Наталія Петрівська у інтерв’ю LIGA.net.

Справа в тому, що перелік товарів у програмі постійно змінюється і рахунок йде на десятки тисяч позицій.

Питання щодо маркування товарів або спеціальних цінників задається постійно і чомусь воно адресується саме ритейлу. За маркування товарів, упаковку відповідає виробник і тільки він це може робити. Торгова мережа не може нічого змінювати в упаковці. Щодо цінників чи інших розпізнавальних знаків, то перелік товарів, які беруть участь у програмі, постійно змінюється. Там десятки тисяч позицій, які сьогодні входять в програму, а завтра за ініціативою виробника виключені. Відслідковування цього всього є дуже складним в адмініструванні, – пояснила Петрівська.

Петрівська не виключає, що окремі ритейлери у подальшому можуть розробити власні механізми виділення таких товарів. Наразі торговельні мережі зможуть промаркувати хіба власні торгові марки.

На мою особисту думку, було б дуже класно зробити один спільний додаток, де б споживач міг сканувати товар в магазині і розуміти: він входить в програму "Національний кешбек" чи ні. Це найпростіше, – зазначає Петрівська.

*Довідка

Нагадаємо, 20 серпня Кабінет Міністрів України затвердив порядок надання "Національного кешбеку", згідно з яким українці зможуть отримати компенсацію 10% вартості за товари вітчизняного виробництва.

У тестовому режимі програма запрацювала з 2 вересня 2024 року, кешбек нараховується при оплаті карткою в магазині, що долучився до програми, та придбали товар, який виробник подав до програми.

Читайте також: В Україні запрацювали адаптовані до вимог ЄС правила реєстрації торговельних марок

Станом на 24 вересня обсяг коштів, нарахованих за програмою “Національний кешбек”, сягнув 23,6 млн грн для 663 тис. зареєстрованих користувачів.