Прискорення розвитку та перегляд пулу орендарів: головні тренди торговельної нерухомості у 2023 році
Українські ритейлери та девелопери називають першу половину 2023 року складною, але продукивною. Ринок поволі відновлюється, наново формує тренди, демонструє незламність та загартованість, про це у матеріалі Commercial Property розповіли експерти галузі.
Українська Рада Торгових Центрів виділила основне про тренди у торговельній нерухомості та прогноз галузі до кінця року.
Основні тренди у першій половині 2023-го
В UTG передусім звернули увагу на те, що магазини майже всіх іноземних брендів відновили роботу в Україні, винятком є торгові точки ритейлерів Inditex, H&M, IKEA.
Чимало операторів, як зазначила Ганна Корягіна, CEO компанії "Nhood Україна", зосередилися на магазинах, що працюють, і закрили неприбуткові локації. Також ритейлери переоцінили свої потреби, відмовились від зайвих площ, але є й ті, хто значно прискорив розвиток.
У столичному ТРЦ DREAM перше півріччя 2023 року характеризують як складний, але водночас успішний період, передусім завдяки:
- підписанню нових угод;
- веденню переговорів із відновлення роботи мереж європейських компаній;
- зниженню вакантності.
Відбулося коригування пулу орендарів, акцент зробили на бренди, які швидко відновилися і продовжують активно розвиватися.
В "Nhood Україна" також працювали над залученням нових операторів, важливою подією там вважають відкриття дитячого розважального центру Fly Kids площею приблизно 3000 м2 у ТРЦ Rive Gauche.
"Nhood Україна", зокрема, займається управлінням і брокериджем, наразі в її портфелі 11 ТЦ/ТРЦ та інших об’єктів у різних містах країни, шість із яких – у столиці.
Якщо говорити про проєкти в управлінні, ми можемо фіксувати деякі позитивні тенденції. Наприклад, ми намагаємось поступово переглядати комерційні умови, але робимо це винятково після детальної аналітики фінансового стану орендарів, - каже Корягіна.
Тож поступове зменшення дисконтів на оплату оренди є ще одним загальним трендом на ринку.
У девелоперській компанії Arricano перше півріччя умовно розділили на два періоди: січень-лютий і березень-червень. У першому купівельні настрої відвідувачів були знижені, а продажі орендарів відновлювались повільно.
Однак у березні ситуація покращилася. Продажі ритейлерів почали зростати, попит на площі збільшився і відповідно орендні ставки стабілізувалися. За підсумками першого півріччя результати перевищили наші очікування, – каже СЕО компанії Arricano Анна Чуботіна.
У БФК Gulliver серед трендів першого півріччя виділили активізацію проведення офлайн-заходів. Наприклад, у ТРЦ Gulliver за цей час організовували чисельні фан-зустрічі з артистами, лекції на різноманітні тематики, виставки, дитячі розважальні та розвивальні івенти.
За словами генеральної директорки БФК Gulliver Ірини Круппи, особливо успішним став проєкт музею науки, організований спільно із Малою академією наук. За три місяці функціонування простір відвідали понад 16 тис осіб.
Попри постійні виклики, зокрема регулярні обстріли та виснажливі нічні тривоги, український бізнес продовжує працювати, адаптувати внутрішні процеси й інвестувати в розвиток, – додала Ірина Круппа.
Прогнози на майбутнє
"Nhood Україна", як представник міжнародного бізнесу, має готувати п’ятирічні прогнози роботи, але в українських реаліях це стає особливим викликом. Наразі компанія пропрацьовує декілька варіантів розвитку подій, зокрема і негативний.
Важка зима минулого року загартувала сферу торгівлі і навчила український ритейл працювати у надскладних умовах, тож можливі аналогічні труднощі цього сезону вже не так лякають.
Ми готові до нових викликів, адже команда проявила себе максимально ефективно й готова працювати в екстремальних умовах. Український бізнес – загартований, швидко підлаштовується під реалії. Повторним блекаутом нас уже не залякати, – додала Ірина Круппа.
Arricano продовжує реалізувати й новий проєкт – ТРК "Лук’янівка" в Києві. Завершення робіт очікується до кінця 2023 року, зокрема з облаштування інженерних мереж, реставрації будівлі пам’ятки архітектури на території ТРК та її інтеграції в загальну концепцію проєкту. Щодо активного будівництва на майданчику, то його готові поновити "відразу після перемоги".
Українська Рада Торгових Центрів базовим сценарієм розвитку ринку торговельної нерухомості до кінця 2023 року вважає поступове зростання. Суттєво пожвавити ринок і дати сигнал про вигідність роботу на ринку України може повернення таких "грандів", як Inditex та H&M.
Читайте також: Генератори, СЕС та пальне: як українські ТРЦ готуються до зими і яких проблем очікують
Корягіна резюмує, що навіть зараз Україна не зникає з планів розвитку довгоочікуваних ритейлерів, це лише питання безпеки та часу.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації