Прибутки, виторг та динаміка: рейтинг топ-25 ритейлерів України
Повномасштабна війна не похитнула позиції великого українського бізнесу, попри втрати у всіх секторах економіки, декому вдалося не лише втримати позиції, а й наростити прибутки за надскладний 2022 рік.
Видання Forbes уперше презентувало рейтинг з 200 приватних компаній – лідерів 15 галузей економіки. Їхній сукупний виторг за рік - майже 3 трлн грн, що становить 26% виторгу всього українського бізнесу.
Серед оцінюваних галузей і роздрібна торгівля, тож Українська Рада Торгових Центрів пропонує галузевий рейтинг та оцінки ситуації від ритейлерів у своєму матеріалі.
Коментарі ритейлерів
СЕО "Auchan Україна" Марта Труш зазначає, що після падіння на 21,4% у 2022 році роздрібні продажі в супермаркетах та магазинах у січні – червні 2023‐го збільшилися на 7,3% і ситуація стабілізувалася.
За словами Труш, на показники ритейлерів впливають падіння купівельної спроможності українців та зменшення кількості споживачів через міграцію. Так, у гіпермаркетах, де покупці роблять великі закупи, кількість товарів у середньому кошику зменшилася на 20%.
Українці "пожертвували" товарами для задоволення – ковбасами найвищого цінового сегмента, сирами, шоколадом або непродовольчою групою, – каже вона.
Також зросла кількість так званих промо-хантерів, покупців, які шукають товари зі знижкою. Відвідувачі більш охоче купують товари меншого об’єму, зокрема через невпевненість у майбутньому та зменшення розміру домогосподарств.
"Auchan Україна" минулого року отримав найбільшу суму збитків серед великих мереж, серед причин:
- майже повна зупинка торгівлі на початку війни;
- руйнування гіпермаркетів в Одесі та Харкові;
- необхідність зачинятися через повітряні тривоги.
У “Епіцентр” також відзначають зменшення кількості проданих товарів, каже директор мережі Максим Шеремет.
Найкраще продаються товари для виживання: медикаменти, джерела освітлення, акумулятори, генератори та сегмент товарів для кемпінгу.
Оговтується від наслідків і онлайн-ритейл, у 2022‐му, за даними Promodo, сегмент e‐commerce скоротився на 26% у гривні, а в першому півріччі 2023‐го зріс на 2%.
Виконавча директорка ТОВ "Руш" (EVA) Ольга Шевченко заявила, що не очікує зменшення кількості клієнтів у наступному році і вірить, що часи найбільшої турбулентності вже позаду.
Топ-25 ритейлерів
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації