“Проєкт цікавість”. Amazon створив компанію для таємного збору даних інших ритейлерів

Найбільший у світі інтернет ритейлер Amazon у 2015 році створив компанію Big River Services International, яка займалася видобутком внутрішньої інформації конкурентів компанії.

Про це йдеться у журналістському розслідуванні The Wall Street Journal.

Завданням секретної фірми були збір даних про ціни, логістику та інші деталі бізнесу компаній-конкурентів. У Amazon проєкт назвали Project Curiosity, тобто “Проєкт Цікавість”.

За даними розслідувачів, Big River викуповувала різні товари у торгових мереж у Сіетлі, а потім перепродувала їх на Amazon та сайтах конкурентів — наприклад, Flipkart в Індії.

На початковому етапі метою було наростити оберти та потрапити на сайт Walmart, який висував високі вимоги до виручки компаній-партнерів. Big River стала партнером ритейлера вже у 2019, Walmart так і не дізнався, хто є справжнім власником компанії.

Amazon усіляко приховував від конкурентів зв’язок з Big River, співробітники компанії навіть не могли використовувати корпоративну електронну пошту Amazon, а на сайті Big River немає згадок про материнську компанію.

Big River стала одним з перших партнерів, кого логістична компанія Fedex допустила до нової послуги — фулфілменту. Завдяки цьому Amazon отримав доступ до інформації про ціни, тарифи та інші умови розміщення і після цього вніс зміни до своїх послуг з фулфілменту.

Працівники Big River відвідували конференції для продавців, які проводили конкуренти, наприклад, зустріч для компаній-партнерів Ebay.

Загалом у Big River отримала дані Alibaba, Etsy, Real.de, Wish та Rakuten, а у 2019 р., згідно з внутрішніми даними, мала роздобути інформацію ще 13 торговельних майданчиків.

Читайте також: “Орел чи решка”. У Брюсселі відкрили магазин загублених посилок з Amazon

Щойно співробітники отримували доступ до потрібних даних, вони мали зробити скриншот, а потім особисто показати його зі своїх пристроїв, щоб також не створювати зайвих паперів.