Продажі товарів власних торгових марок в Україні перевищили довоєнні показники – дослідження

Обсяги продажів мережами товарів під власними торговельними марками (private label) в Україні в 2023 році перевищили довоєнні показники.

Про це йдеться у дослідженні компанії NielsenIQ, яка спеціалізується на аналізі споживчих ринків.  

Згідно з результатами аналізу, Україна залишається одним зі світових лідерів по обсягам споживання товарів власних торгових марок, які не потребують додаткового рекламного просування, а отже - мають нижчу собівартість.

Станом на серпень 2023-го частка продажів private label на ринку досягла 36%, що більше показника аналогічного періоду довоєнного 2021 року в 33%, а у 2022 році цей показник скоротився до 9%.

Зростання частки товарів ВТМ відбулось у багатьох категоріях, а саме:

screenshot 1 | 1
Інфографіка: Delo.ua

При цьому для продовольчого ритейлу зростання частки товарів private label у чеках є скоріше негативним, оскільки не призводить до зростання середнього чеку і прибутків магазинів.

Причини зростання популярності ВТМ

У дослідженні зазначається, що під час повномасштабної війни 90% українців відмітили ріст цін на продукти щоденного вжитку, ті ж 90% споживачів почали економити на покупках в тій чи іншій мірі.

Категорія private label зростає, оскільки дає змогу споживачам задовольняти свої потреби в умовах зниження купівельної спроможності.

Читайте також: Перегони в соцмережах: ТОП-20 українських ТРЦ у Facebook та Instagram за підсумками осені 2023 (інфографіка)

Ще однією перевагою приватних торгових марок є вища мобільність та гнучкість таких товарів щодо кон’юнктури ринку. Особливо це стосується сегменту продовольчих товарів.

Кілька власних брендів має майже кожен український ритейлер, здебільшого під ними продаються продуктові товари, засоби для догляду та гігієни, аптечний асортимент (чаї та БАДи), побутова та будівельна техніка, корм для тварин, тощо.

Delo.ua