Повернення топ-брендів та зниження вакантності: головні тренди торговельної нерухомості 2023

Ринок торговельної нерухомості в Україні вже майже два роки працює в тяжких умовах воєнного часу. За цей час усі його гравці набули досвіду виживання та адаптації, тож у 2023 році більшість призвичаїлась до миттєвої зміни ситуації, і може швидко приймати ефективні рішення.

За словами директорки компанії UTG Євгенії Локтіонової, попри усі виклики торговельна нерухомість встояла і на кінець цього року на ринку експертка виділяє такі основні тренди:

  1. Забезпечення безперебійної роботи об’єктів. Для цього ТЦ та ТРЦ ще на початку року встановили генератори, сонячні батареї, безперебійники та старлінки;
  2. Розширення спектра заходів. У ТРЦ проводять традиційні масові заходи, як концерти, святкування Днів народжень, тощо. У той же час, торговельні центри стали центрами благодійності, де проводяться акції на підтримку ЗСУ та інші;
  3. Зміни у будівельних нормах та правилах, що призводити до посилення вимог у проєктуванні громадських просторів, зокрема і ТРЦ. Передусім йдеться про обов’язкову наявність укриттів;
  4. Поступове зростання відвідуваності ТРЦ  до 30% порівняно з минулим роком;
  5. Незначне зниження вакантності – до 15,4% у середньому по ринку;
  6. Відкриття та повернення міжнародних брендів, наприклад Н&М;
  7. Вихід на ринок нових операторів, зокрема Half Price, DISCOUNTERRA, DKNY, JT fashion club;
  8. Розширення операторів продуктової групи, електроніки та дитячих товарів.

Читайте також: Перегони в соцмережах: ТОП-20 українських ТРЦ у Facebook та Instagram за підсумками осені 2023 (інфографіка)

Основні тренди підтверджують, що ринок торгової нерухомості знаходиться у стадії відновлення. Але, незважаючи на поступовий рост відвідуваності та зниження вакантності торгових центрів до довоєнних показників ще далеко, – резюмувала Локтіонова.

UTG