Потужності вистачило б на ціле місто: “Епіцентр” взимку продав 30 тис. генераторів
Повномасштабна війна та енергетична криза суттєво змінили споживчу поведінку українців. У мережі "Епіцентр" підрахували, що загальний об’єм реалізації повербанків минулої зими зріс у 12 разів.
У 7 разів зріс об’єм продажів зарядних станцій, а ліхтариків - у 4,5 рази. Значно більші показники фіксувалися і в наступних категоріях:
- автомобільних акумуляторів (майже в 3 рази);
- зарядних і пускозарядних пристроїв та інверторів (у 3,5 рази);
- моторних олив (у 2 рази);
- газових балонів (зростання в 3 рази);
- туристичних газових балонів (майже в 5 разів);
- туристичних плиток та пальників (більш ніж в 7 разів).
Ажіотажним попитом взимку користувалися і генератори. Продажі найбільш популярних бензинових моделей зросли у понад 5 разів, порівняно з довоєнною зимою, а дизельних - майже у 9 разів.
Загалом, із початку масованих обстрілів енергетичної інфраструктури в мережі «Епіцентр» було реалізовано майже 30 000 генераторів загальною електричною потужністю близько 100 МВт. Для порівняння, такої потужності могло б вистачити для освітлення міста з населенням у 200-300 тисяч осіб. Наприклад, Чернігова, Херсона, Івано-Франківська, Тернополя, Луцька, Житомира, Хмельницького або Чернівців, – розповів виконувач обов'язків директора з роздрібної торгівлі мережі Дмитро Танько.
Коли почалися віялові відключення, суттєво виріс попит на свічки, їх продажі зросли на 72%, порівняно із довоєнним часом. Але піковий ажіотаж на них зафіксували восени - у жовтні-листопаді 2022 року. Загалом, з жовтня по лютий минулого року українці купили в "Епіцентр" близько 2 млн свічок.
Крім цього, українці почали частіше купувати товари, які допомагають зігрітися, наприклад, в магазинах Intersport розкуповували термобілизну, рукавиці, шапки, балаклави та інший зимовий одяг. В “Галереях Деко”, що працюють в “Епіцентр”, зросли продажі посуду для приготування чаю та кави, пледів і ковдр.
Товари, що не пов’язані з енегокризою
Зростання демонстрували і інші категорії товарів, що не пов’язані з відключеннями електрики. Найбільше у мережі відзначили ріст продажів:
- книг та журналів (+67 % до минулої зими);
- канцтоварів (+34 %);
- предметів побутової хімії та особистої гігієни (+28 %);
- товарів для дітей (підгузок, дитячого харчування та іграшок).
На продукти харчування та ліки попит також зростав попит, зокрема продажі мережі "Аптека 100+" взимку були на 35 % більшими, ніж у довоєнний рік.
Товарообіг продуктових магазинів Food Market у "Епіцентрі" в грудні-лютому на 82,6 % перевищував показник аналогічного періоду минулого року.
Читайте також: Євгенія Близнюк, Gradus Research: як рік війни змінив купівельну поведінку і звички українців