Відвідуваність торгових центрів Москви досягла мінімуму за чотири роки
Відвідуваність московських торгових центрів у серпні 2022 досягла мінімуму за чотири роки. Про це свідчить індекс відвідуваності Rstat Index та Mall Index.
Відвідуваність ТЦ у серпні виявилася нижчою, ніж за той же період останні три роки. Так, за даними Mall Index, відвідуваність була на 11% нижче, ніж у 2021 році, на 18% нижче за рівень 2020-го і на 23% менше, ніж у 2019-му.
Зазначається, що відвідувачів не залучили до торгових центрів навіть традиційні серпневі розпродажі та тимчасове відкриття магазинів H&M. Загалом рівень відвідуваності ТЦ по всій Росії у першій половині серпня був на дев’ять відсотків нижчим, ніж торік.
Цей тренд пов’язують із переходом російських споживачів на ощадну модель поведінки. Керівник напряму досліджень та консалтингу компанії Focus Technologies Михайло Васильєв заявив, що це пов’язано зі скороченням доходів громадян.
Відвідуваність торгових центрів почала скорочуватися в березні, коли багато іноземних брендів заявили про зупинення роботи в Росії. Окрім H&M (крім однойменного бренду володіє мережами COS, Monki, Arket тощо) магазини закрили група Inditex (об’єднує бренди Zara, Massimo Dutti, Oysho тощо), Uniqlo, IKEA та інші.
З початку року російські торгові центри в середньому відвідали на 6% менше людей, ніж минулого року, і на 20% менше, ніж у 2019 році, випливає з Mall Index. У Москві індекс відвідуваності виявився на 5% нижче за рівень 2021 року і на 23% нижче за рівень 2019 року.
Читайте також: Ринок торгівельної нерухомості росії приваблює інвесторів дедалі менше