Порівняно з початком війни українці стали витрачати більше грошей на ресторани
Гроші на ресторани — не основна стаття видатків населення під час війни. Проте, як з’ясувалося, відколи в Україні почалась повномасштабна війна, громадяни стали залишати більше грошей у закладах громадського харчування. В середньому сума, яку громадяни залишають у ресторанах, зросла на третину.
Такого висновку дійшли у компанії Poster. Компанією було проаналізовано обсяги продажів 7 тисяч закладів громадського харчування.
Варто зазначити, що зростання витрат громадян спостерігається в усіх сферах бізнесу. Відтак вартість середнього чеку у закладах продажу фастфуду зросла майже наполовину, а саме — на 49%. На випічку наприкінці 2022 року українці витрачають на 45% більше ніж торік. Збільшились і витрати на бар — на 27%. У кав’ярнях громадяни витрачають на 27% більше, у ресторанах — на 22%, у кальянних — на 21%, у кафе — на 19%.
У передсвяткові дні 19-25 грудня ціни на фастфуд та кав’ярні підскочили до свого максимального рівня. В цей період вартість середнього чеку на фастфуд і кав’ярні збільшилась порівняно до минулого року на 58% і 48% відповідно. Ціни в пекарнях зросли на 15%, у кафе — на 10%, у барах — на 5%, а ось ресторанний сектор збільшив ціни лише на 2%.
За даними компанії Poster, заклади фастфуду, пекарні та кав’ярні наздогнали довоєнні показники прибутків ще наприкінці весни. А ось ресторани, бари та кальянні опинились у більш скрутній ситуації. Їм вдалось наздогнати свої довоєнні показники лише в листопаді.
Та все ж, зростання середнього чеку не еквівалентно збагаченню, кажуть у Poster. Ціни зросли здебільшого через інфляцію, а отже разом з ними зросли і витрати на бізнес.
«З лютого до травня ми просіли на 50%. У травні, коли був великий потік переселенців, перевищили показники на 20%. Далі вийшли на показники минулого року. Однак виручка зросла через інфляцію, тому ми перестали звертати на це увагу. Орієнтуємося лише на кількість гостей на місяць та середній чек», — коментують ситуацію співвласники закладів «Марево» та Late Breakfast Wine&Pizza Club Артем Яценко та Василь Будурович.
Разом із першими масованими атаками на об’єкти інфраструктури України прибутки столичних закладів громадського харчування різко впали.
«Оскільки більшість ресторанів мережі розташовані в ТРЦ, підключити генератори для продовження роботи немає змоги, і, відповідно, реалізація відбувається лише в години зі світлом, але навіть у цей час попит впав», — розповів CEO мережі 1708 pizza di Napoli Володимир Гнатюк.
Читайте також: Індекс самопочуття рітейлу в Україні демонструє поступове відновлення ринку