Попит на ювелірні прикраси досі не відновився: чого чекати ритейлерам у 2025 році
Попит на ювелірні вироби в Україні органічно зменшився у 2024 році на 15-20% від показників попереднього року.
При цьому в найбільш сприятливі періоди (кінець 2023-го – початок 2024-го) продаж ювелірних виробів в Україні відновився приблизно до 70% довоєнного рівня, каже засновник ювелірного дому Kimberli Ігор Ільчишен у коментарі "Інтерфакс-Україна".
Рік, що минув, був дуже непростим для вітчизняного ювелірного бізнесу. Компанії, як вправні еквілібристи, балансували між протилежними тенденціями. З одного боку – рекордне за останнє десятиліття зростання світових цін на дорогоцінні метали, зокрема золото (в середньому на 30%), з іншого – тенденція на зниження платоспроможного попиту в країні через війну, економічні складнощі та виїзд українців за кордон, - додав він.
За словами Ільчишена, додатковим стресовим фактором для галузі у 2024 році був проєкт змін до податкового кодексу, яким можновладці пропонували збільшити військовий збір на продаж ювелірних виробів до 30%.
Ініціатива неабияк збентежила гравців ринку, адже новий податок міг поховати всю вітчизняну ювелірну галузь. На щастя, законопроєкт врешті не було ухвалено.
У той же час було підвищено ставку військового збору, що також вплинуло на галузь – зросло навантаження на зарплати працівників, що в свою чергу відбилося на дохідності.
Ювелірні компанії зазвичай збільшують ціни на прикраси тільки при зростанні вартості сировини. Тому збільшення ставки не дуже помітно нашим клієнтам, але вплинуло на дохідну частину компаній. Однак в порівнянні з тим, чого нам вдалося уникнути, це можна назвати позитивним результатом, - повідомив Ільчишен.
Структура продажів та перспективи галузі
У дорогому сегменті ювелірного ринку, зокрема виробів з діамантами, попитом користуються класичні дизайни. Також зріс запит на символічні прикраси та етнічні мотиви. Бренди реагують на це, створюючі відповідні лімітовані колекції.
Серед каналів реалізації онлайн-продажі, на відміну від багатьох інших сегментів ритейлу, займають дуже невелику частку, в середньому по ринку близько 10%, і наразі перспектив збільшення цієї частки немає, вважає експерт.
Причиною є специфіка продукції, адже ювелірні вироби не можна віднести до спонтанних покупок.
Серед сталих інструментів маркетингу, які працюють, – акції до свят, програми лояльності, капсульні тематичні колекції, які надають відчуття ексклюзивності власникам прикрас.
Ми дуже тверезо дивимось на перспективи 2025 року. Оцінюючи процеси, що відбуваються навколо, зниження попиту буде продовжуватись, а фінансове навантаження підвищуватись, доведеться адаптуватися до нових податкових та ринкових умов, - каже Ільчишен.
Великим компаніям, на думку СЕО, буде легше втримати баланс за рахунок наявності ресурсів на розвиток, активний маркетинг та експансію.
Читайте також: Плюс 65 нових магазинів та збільшення виторгу на 28,6%: EVA підбила підсумки 2024 року
Втім, великі мережі також мають свої вразливі місця, зокрема через посилення контролю Нацбанку над роздрібними торговими точками, які працюють як ФОП.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації