Попри зростання середнього чеку. У NOVUS фіксують зниження споживчих настроїв українців

Середній чек у магазинах мережі NOVUS цього року зріс на 8% порівняно з 2023-м.

Про це розповів заступник генерального директора з операційної діяльності компанії Олексій Панасенко в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

За його словами, у 2024-му ритейлер спостерігає певне зниження споживчих настроїв. Так, за даними дослідження Info Sapiens, у жовтні 2024 року індекс споживчих настроїв знизився на 3,8 пункту, досягнувши 68,8.

Ця тенденція відображає обережність покупців, що очевидно в умовах нестабільності. Водночас середній чек у наших супермаркетах зріс на 8% порівняно з минулим роком, що свідчить про адаптацію споживачів до нових економічних умов і акцент на виборі якісних товарів, - повідомив Панасенко.

Топ-менеджер відзначив різну динаміку у структурі продажу за категоріями. Наприклад, зниження обсягів спостерігається в категорії товарів для новонароджених, що є наслідком демографічних змін, і загального скорочення купівельної активності в цій групі.

У той же час стабільне зростання демонструють овочі, фрукти та кулінарна продукція. Це пояснюється підвищеним інтересом покупців до свіжих продуктів і готових рішень для щоденного харчування. Наприклад, продажі кулінарії у кг зросли на 12-15%.

Вплив “Національного кешбеку”

Щодо впливу на вибір споживача державної програми “Національний кешбек”, Панасенко каже, що складно виділити покупки, зроблені саме під впливом цієї ініціативи.

З 2022 року ми спостерігаємо стабільне зростання частки вітчизняних товарів у нашому товарообігу. Сьогодні понад 60% із понад 30 тис. товарних позицій у нашому асортименті - це продукція українського виробництва. Програма "Національний Кешбек", на мою думку, стала додатковим потужним стимулом для цього тренду, хоча точно визначити відсоток зростання, який забезпечила саме ця ініціатива, непросто, - зазначив Панасенко.

Читайте також: Де українці найчастіше купують дитячі іграшки і скільки готові витрачати – опитування

Стимулювати інтерес покупців дозволяють і традиційні внутрішні програми мережі. За спостереженнями Панасенка, найефективнішими залишаються "глибокі" знижки на товари, що досягають 55%, особливо в середньому і преміальному сегментах.