Поліна Айдин, ЦУМ: про повернення персоналу, безперервність бізнесу та інше

Директорка з управління персоналом столичного ЦУМу Поліна Айдин розповіла про збереження безперервності бізнесу у складні часи та роботу з працівниками у колонці для Delo.ua.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

Айдин нагадала, що протягом останніх років універмаг не працював три весни поспіль - у 2020 році ЦУМ був зачинений 81 день через карантин, у 2021-му не працював 59 днів, а у 2022 простоював 141 день або 38,5 % робочого часу.

Спікерка навела такі цікаві дані за 2022 рік:

  • було проведено 144 евакуації персоналу і клієнтів у робочі години універмагу;
  • знадобилась 51 година на відновлення роботи універмагу після евакуацій;
  • усього 22 години роботи в режимі повного блекауту;
  • 83 дні роботи універмагу за жорсткої економії електроенергії.

З 1 червня 2022 року ЦУМ Київ відкрив свої двері для відвідувачів та працює за звичним семиденним графіком. З того моменту бізнес- та HR-стратегією команди ТЦ стало забезпечення безперервності бізнесу та створення умов для сталої роботи компанії загалом.

Як це зробити?

По-перше, зазначає спікерка, через посилення безпосереднього впливу кожного співробітника на досягнення бізнес-цілей компанії.

Для цього переглянули організаційну структуру компанії, яка мала відповідати новим викликам, оновили мотиваційні системи для персоналу.

У нас з’явилося більше короткострокових KPIs на індивідуальному та командному рівні. А реалізація бізнес-проєктів є постійною частиною індивідуальних планів розвитку. Разом із командами ми створили додаткові SLAs і матриці реагування для забезпечення ефективності.

Залучення персоналу безпосередньо до вирішення складних ситуацій та обговорення з командою викликів і шляхів їх розв’язання допомагає посилити вплив працівників на безперервну роботу торговельного центру.

Також поставлених цілей у ЦУМ досягають через підтримку сталості команди. З початком повномасштабної війни частина персоналу релокувалася зі столиці, тож універмаг був зачинений з 24 лютого по 31 травня 2022 року.

Було розроблено декілька сценаріїв для сталого утримання команди. Оскільки на той момент дата відкриття об’єкту була невідома, було незрозуміло, скільки компанія залишатиметься без доходу.

Ми розробили декілька сценаріїв, спрямованих на стале утримання команди. На той час дата відкриття універмагу ще була невідомою, також було не зрозуміло, як довго компанія залишатиметься без доходу.

Розуміючи необхідність підтримки команди, на другий день війни ми виплатили заробітну плату за лютий та березень, залишили часткові виплати для персоналу універмагу на весь період повного закриття, для охочих організували транспортування і релокацію співробітників та їхніх родин на захід України з повним покриттям на весь період перебування, - розповідає Поліна Айдин.

Крім цього, для збереження команди, внутрішні процеси налаштували таким чином, щоб працівники могли і надалі працювати у ЦУМі з будь-якого куточка світу.

7 квітня минулого року універмаг відкрив свій pop-up store у Львові. Його працівниками стали релоковані стилісти компанії, а вже за тиждень відновив свою роботу онлайн-магазин у столиці.

Ми продемонстрували свою здатність працювати безперервно та стало і, як результат, зберегли 90% наших співробітників, які вже повернулися до Києва та продовжують працювати у ЦУМі, - резюмувала спікерка.

Турбота про здоров’я працівників та навчання

Ці аспекти контролюються за допомогою програм медичного страхування, психологічної підтримки та освітніх заходів, присвячених найбільш актуальним темам життя під час війни.

Для цього ТЦ налагодив співпрацю із провайдером з надання професійної психологічної допомоги. Кожен працівник універмагу може обрати собі психолога з переліку провайдера і отримати консультації.

Компанія продовжує надавати послуги добровільного медичного страхування працівникам і не припиняла цього навіть у найважчі часи.

Навчання у "ЦУМ Академії" залишається невіддільної складовою бізнес- та HR-стратегії "ЦУМ Академія" — це знаковий і унікальний проєкт для нас. Вже п’ятий рік поспіль продавці-консультанти ЦУМу проходять обов’язкове навчання у внутрішній академії, мета якої — формування знань і навичок, необхідних для успішної роботи у фешн-ритейлі, - додала директорка з управління персоналом.

Пройшовши навчання у академії, продавці-консультанти ЦУМу можуть отримати кваліфікацію стиліста, старшого стиліста, шопера.

Через те, що частина команди перебуває вже півтора року за межами країни, виникла потреба у підсиленні комунікації. Для цього створили проєкт General Manager 360. Його мета - зміцнити лідерські та управлінські якості, посилити взаємодію в колективі, тощо.

Зберегти персонал від плинності на ринку

Команда ЦУМ стежить за дослідженнями щодо міграції робочої сили та контролює ситуацію в компанії.

Оскільки лише частина працівників могла продовжувати діяльність у віддаленому форматі, тож повернення співробітників до Києва було важливим. Врешті компанії вдалося зберегти 90% торгового персоналу, який наразі повернувся до столиці та продовжує роботу.

Під час ухвалення рішення щодо повернення до столиці працівники звертають увагу на наступні чинники:

  • рівень безпеки;
  • надійність та стабільність роботи компанії;
  • розмір доходу та рівень життя.

Читайте також: Ритейлери шукають нові площі. Як змінився ринок складської нерухомості Києва за першу половину 2023-го

Розуміючи це, фокусом бізнес- та HR-стратегії ЦУМу є безперервність та сталість бізнесу, а також подальший розвиток компанії як надійного і відповідального роботодавця, - підсумувала авторка колонки.

Delo.ua