Перший український маркетплейс заморожених страв “Гудфуд Вдома” запустився у Польщі. Як компанія завойовуватиме ринок?

Український маркетплейс заморожених страв Gudfood At Home розпочав роботу в польській столиці Варшаві.

В Україні бізнес вже досяг виторгу в 32 млн грн у 2023 році і має майже 20 тисяч клієнтів. Про те, як засновники масштабували "Гудфуд Вдома" за кордон і як планують конкурувати за клієнта на новому ринку, дізнавався Forbes. УРТЦ пропонує найцікавіше з матеріалу.

Співзасновник проєкту Олександр Гудков розповідає, що Gudfood At Home в Польщі працює в тестовому режимі, але вже виконує по 15–30 замовлень на день, в Україні ця цифра утричі більша – 100 щоденних замовлень.

Коли ми вперше задумалися про масштабування "Гудфуд Вдома", були впевнені, що будемо експортувати нашу продукцію з України в Європу. Проте зрештою запустили виробництво, – розповідає Гудков.

В Україні компанія конкурує з найбільшою українською франчайзинговою мережею магазинів напівфабрикатів "Галя Балувана", пропонуючи преміальну заморозку. У Польщі конкурент той самий.

Чому обрали саме Польщу?

Гудков пояснює, що Польща є найближчою країною зі схожими харчовими вподобаннями та великою кількістю українців, тому вибір був органічним.

Було багато запитів від українців, які живуть за кордоном, ми хотіли задовольнити їхні потреби, – каже він.

Запуск у Польщі засновники українського "Гудфуд Вдома" Олександр, Олена і Юлія Гудкови планували на кінець літа 2023 року, проте цей момент довелося відкласти через складнощі.

Коли зайнялися експортною документацією та отриманням дозволів, почалися блокування кордонів для українських вантажів, – розповідає Гудков.

Щоб мати можливість безперешкодно експортувати всередині Європи, вирішили будувати виробництво у Варшаві. Приміщення знаходиться за 20 км від Варшави, в селищі Новий Коник. Площа виробництва Gudfood At Home – 450 кв. м, площа морозильних камер – 300 кв. м. У модернізацію та обладнання вклали пару сотень тисяч євро, окупити інвестиції планують за 1–1,5 роки.

c9b0112e8f31f45b5c6b74ec8c364194 | 1

Конкуренти

У Польщі велика кількість людей не має часу на щоденне приготування їжі, а в супермаркетах дуже популярні великі відділи заморожених продуктів.

Втім, ніша заморожених продуктів у країні не розвинута, констатує співвласник "Галі Балуваної" і власник закордонної мережі магазинів заморожених страв Multicook Володимир Матвійчук

Там розвинутий сегмент охолодженої їжі. Ми формуємо в Польщі культуру споживання і хочемо доносити полякам, що заморожена їжа може бути смачною, – говорить він. 

Станом на серпень 2024 року у Multicook 190 магазинів у світі, 74 – в Польщі. Олександр Гудков вважає Multicook одним із конкурентів польського Gudfood At Home. Також це служби доставки із супермаркетів, такі як Frisko.pl і Delio, та ще один український бізнес Wesola Pani.

На локальному ринку Gudfood At Home 100% не складе нам конкуренцію. Ринок Польщі великий, і на ньому потрібно вміти орієнтуватися, трохи по-іншому вести бізнес, – прокоментував Матвійчук із Multicook.

За словами Олександра Гудкова, боротися за клієнта сервіс буде за допомогою різноманіття та якості страв.

Ми не банальна заморозка, створюємо сучасні напівфабрикати – складні страви, які непросто приготувати вдома. Це равіолі, пироги з лососем та інші, які полюбляють їсти в ресторанах. Сировину для виробництва страв у Польщі шукали на локальному ринку, - пояснює бізнесмен.

Крім цього, у Польщі "Гудфуд Вдома" працюватиме як маркетплейс заморожених страв із ресторанів.

У Варшаві є відомий грузинський ресторан Rusiko, за хінкалями до якого їдуть з усієї Варшави та стоять у черзі. Цей ресторан – наш партнер. Ми разом адаптуємо страви під шокову заморозку, отримуємо їх на наш склад і доставляємо по Варшаві, – розповідає Гудков.

Інший інструмент залучення клієнтів – кастомізований сервіс, говорить фаундер "Гудфуд Вдома". В Україні страви "Гудфуд Вдома" приїздять до замовників у картонних боксах, на яких вручну написано ім’я клієнта.

Читайте також: Середній чек та ціни зростають. Як працює ресторанний ринок України в умовах відключень та мобілізації (інфографіка)

У нас велика база знань по кожному замовнику. Знаємо, наприклад, коли в нього день народження. Відповідно кастомізуємо написи, подарунки, вкладиші, зворотний звʼязок, – пояснює конкурентну перевагу Гудков.

738e71658d81f42a5b66925dddd812f7 | 2