Перевищили довоєнні показники? Українські ТРЦ відзначають ріст відвідуваності та товарообігу в 2023-му

Великі українські ТРЦ відзначають суттєве зростання товарообігу в гривні (на 40-100%) порівняно з минулим роком, та відвідуваності, яка подекуди навіть перевищила довоєнні показники.

Про це представники торговельних центрів розповіли на RAU Summit 2023 у Києві. УРТЦ пропонує найцікавіше з розмови.

ТРЦ Respublika Park

Так, у столичному мегамолі Respublika Park відвідуваність у жовтні 2023 року перевищила показники довоєнного грудня 2021 року, сказала генеральна директорка ТРЦ Юлія Щаслива. Товарообіг орендарів продемонстрував приріст і в гривні, і в доларі проти довоєнного часу.

Товарооборот у гривні в жовтні-2023 проти грудня-2021 зріс на 41%, у доларі на 5%. Ми порівнювали показники лише з урахуванням орендарів, які працювали в обидва ці періоди. На першому місці за товарооборотом - fashion-орендарі, - додала Щаслива.

ТРЦ і БЦ Retroville

Генеральна директорка ТРЦ і БЦ Retroville Рената Якубченієне теж повідомила, що трафік об’єкта у 2023-му був на 30% вищим, ніж у довоєнний період.

У грудні 2023 проти січня 2022-го товарообіг у гривні зріс практично в усіх орендарів, а у доларі - в половини. Зокрема, довоєнні показники перевищив шведський ритейлер H&M, який у листопаді відчинив двері вперше з початку повномасштабного вторгнення.

Нагадаємо, що у березні 2022 року внаслідок ворожого обстрілу постраждала частина торговельного й бізнес-центру. Наразі заповнюваність об’єкту становить 86%.

БФК Gulliver

У БФК Gulliver кажуть про приблизно 17 тис. унікальних відвідувачів на день, а у пікові періоди 27-28 тис. відвідувачів, розповіла генеральна директорка Ірина Круппа.

Вона пояснила, що до 2022 року ТРЦ відслідковував загальний трафік, а зараз лише унікальних відвідувачів.

У Gulliver очікують на приріст унікальних відвідувачів на 10-15% після відкриття магазинів Inditex, які закрилися після початку повномасштабної війни і при цьому займають більшу частину преміальних локацій.

Що стосується товарообороту орендарів, то, порівнюючи з довоєнним періодом, у середньому зростання в доларі становить "плюс" 5-7%. Однак окремі категорії показують вищі результати, наприклад спортивні, ювелірні магазини, сезонні товари. Водночас орендарі з діловим одягом, дитячими товарами показують нижчі результати, деякі навіть не відновилися до довоєнних показників, - каже Ірина Круппа.

Dragon Capital Property Management

Столичні об’єкти девелопера (ТРЦ Smart Plaza Obolon, Piramida, “Алладін”) також демонструють зростання показників відносно минулого року.

Щодо відвідуваності, якщо порівнювати 11 місяців 2023 року до аналогічного періоду 2022 року, то в "Піраміді" +33%, в "Аладіні" +48%, у "Смарт Плазі Оболонь" +6%. Якщо порівнювати з довоєнним періодом, то в "Піраміді" повернулися до довоєнних показників, в "Аладіні" +10, у "Смарт Плазі Оболонь" - "мінус" 10%. Загалом в об'єктах на Оболоні зростання набагато нижче, ніж у середньому в столиці", - сказала комерційна директорка компанії Наталія Кравець.

У зазначених об’єктах також суттєво зросли товарообіги в гривні, так, за 10 місяців 2023 року проти аналогічного періоду 2022 року зростання становило:

  • 57% у ТРЦ Piramida;
  • 67% в ТРЦ “Алладін”;
  • 8% у Smart Plaza Obolon.

На об’єктах Dragon Capital в інших містах теж відзначають зростання показників, наприклад у ТРЦ Sky Park у Вінниці відвідуваність перевищує довоєнні показники на 8%, минулорічні - на 15%.

А у львівського ТРЦ Victoria Gardens відвідуваність цього року зрівнялася з показниками доковідного 2019-го.

Товарооборот у гривні 2023 року проти 2022-го зріс на 56%. Думаю, це зумовлено багатьма чинниками, зокрема зростанням цін орендарів і збільшенням часу, який відвідувачі проводять у нашому ТРЦ, - каже комерційний директор ТРЦ Олександр Буркацький.

ТРЦ Riviera Shopping City

У одеському ТРЦ натомість зафіксовані скорочення відвідуваності та товарообігу, сказав генеральний директор Riviera Shopping City Андрій Бринзило.

Читайте також: Конкурент чи доповнення? Чи може онлайн-ритейл загрожувати успіху ТРЦ в Україні

Насамперед це пов’язують із скороченням кількості шатл-бусів. У той же час в торговельному центрі зростає частка відвідувачів на власному транспорті та конверсія.

"Інтерфакс-Україна"