Онлайн-торгівля у 2023 році відновила довоєнні позиції – які категорії стали проривом (дослідження)
У 2022 році український ринок онлайн-торгівлі перебудовувався та адаптувався до нових реалій, а вже у 2023-му відновлював позиції, які мав до повномасштабної війни.
Згідно з даними дослідження Promodo, багатьом гравцям це вдалося, проте не всім, а проривом у минулому році стала категорія продуктів та алкоголю, натомість лідер з відновлення дохідної частини - електроніка.
Якщо у 2022-му гравці з усіх ніш не ризикували вкладати рекламні бюджети на рівні з 2021-м, то торік це стало необхідністю, – каже керівниця відділу досліджень і стратегії компанії Юлія Яценко.
Показники в категоріях
Лідером динамічного розвитку в e-commerce стала категорія продуктів та алкоголю, а за рівнем доходу в валюті зростання склало в середньому 65%, порівняно з довоєнним 2021 роком.
У гривні показники ще більші, ріст становив +85%, але варто врахувати, що активно переходити в онлайн нішеві ритейлери почали ще з 2022-го і зростали поступово.
Категорія розігналася. Прогнозуємо, що у 2024 році кількість гравців у цій ніші буде зростати. Відповідно зростатиме й вартість кліку, яка торік була меншою на 56% від показників 2021-го, – додає Яценко.
Середній чек у доларах порівняно з 2021 роком просів на 10%, це означає, що покупці, які перейшли в онлайн обирають дешевшу корзину або замовляють часто і на невеликий чек.
Ніша електроніки також перевершила показники 2021-го, у 2023 році дохід у гривні зріс на 17%, у доларах – на 2%.
Зростання у категорії почалося з третього кварталу минулого року, але у період так званої “чорної п’ятниці” дохід у доларах був на 7% нижчим, ніж у довоєнний період.
Зазначається, що категорія зоотоварів відчутно виросла в онлайні ще у 2022 році і зберегла динаміку у 2023-му.
Однак не всі ніші показали такі гарні результати, наприклад категорія одягу та взуття ще не досягла показників 2021-го, але все одно динамічно розвивається.
Категорія дитячих товарів падає рік до року і за прогнозом агенції, у найближчій перспективі зростання також не очікується. Дохід гравців з цієї ніші у 2023-му просів у доларах на 41%, у гривні – на 27%.
Читайте також: Максим Гаврюшин, УРТЦ, Budhouse Group: про вплив тривог, відновлення ринку та повернення брендів у ТРЦ
Продажі почали оживати лише з липня 2023 року, але не досягли показників 2021-го навіть у гривні.
На думку Яценко, категорія дитячих товарів є найбільш песимістичною в українському онлайні, зокрема через вимушену міграцію та депопуляцію.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації