Онлайн-торгівля у 2023 році відновила довоєнні позиції – які категорії стали проривом (дослідження)

У 2022 році український ринок онлайн-торгівлі перебудовувався та адаптувався до нових реалій, а вже у 2023-му відновлював позиції, які мав до повномасштабної війни.

Згідно з даними дослідження Promodo, багатьом гравцям це вдалося, проте не всім, а проривом у минулому році стала категорія продуктів та алкоголю, натомість лідер з відновлення дохідної частини - електроніка.

Якщо у 2022-му гравці з усіх ніш не ризикували вкладати рекламні бюджети на рівні з 2021-м, то торік це стало необхідністю, – каже керівниця відділу досліджень і стратегії компанії Юлія Яценко.

Показники в категоріях

Лідером динамічного розвитку в e-commerce стала категорія продуктів та алкоголю, а за рівнем доходу в валюті зростання склало в середньому 65%, порівняно з довоєнним 2021 роком.

У гривні показники ще більші, ріст становив +85%, але варто врахувати, що активно переходити в онлайн нішеві ритейлери почали ще з 2022-го і зростали поступово. 

Категорія розігналася. Прогнозуємо, що у 2024 році кількість гравців у цій ніші буде зростати. Відповідно зростатиме й вартість кліку, яка торік була меншою на 56% від показників 2021-го, – додає Яценко. 

Середній чек у доларах порівняно з 2021 роком просів на 10%, це означає, що покупці, які перейшли в онлайн обирають дешевшу корзину або замовляють часто і на невеликий чек.

51dcc6b399ff00c5e51cfbd6f2cfc0c0 | 1

Ніша електроніки також перевершила показники 2021-го, у 2023 році дохід у гривні зріс на 17%, у доларах – на 2%.

Зростання у категорії почалося з третього кварталу минулого року, але у період так званої “чорної п’ятниці” дохід у доларах був на 7% нижчим, ніж у довоєнний період. 

4d9af614c01532e6bfe78279b003f009 1 | 2

Зазначається, що категорія зоотоварів відчутно виросла в онлайні ще у 2022 році і зберегла динаміку у 2023-му.

b0ea0509ad0691b25469cc79f0f69c3b | 3

Однак не всі ніші показали такі гарні результати, наприклад категорія одягу та взуття ще не досягла показників 2021-го, але все одно динамічно розвивається.

0b834050247534fb5dd4e70e15c5ce72 | 4

Категорія дитячих товарів падає рік до року і за прогнозом агенції, у найближчій перспективі зростання також не очікується.  Дохід гравців з цієї ніші у 2023-му просів у доларах на 41%, у гривні – на 27%.

Читайте також: Максим Гаврюшин, УРТЦ, Budhouse Group: про вплив тривог, відновлення ринку та повернення брендів у ТРЦ

Продажі почали оживати лише з липня 2023 року, але не досягли показників 2021-го навіть у гривні. 

На думку Яценко, категорія дитячих товарів є найбільш песимістичною в українському онлайні, зокрема через вимушену міграцію та депопуляцію.

f7b4a6d5d453f1b4be9fadeeb4e888ab 1 | 5

Forbes