Ольга Шевченко, EVA: про відкриття нових магазинів, ризик нового наступу та благодійність

СЕО мережі магазинів косметики та побутової хімії EVA Ольга Шевченко розповіла про роботу у перший рік повномасштабної війни, розвиток компанії та благодійність.

Цінності та підхід до роботи

На думку Шевченко, це найскладніше питання. Оскільки її команда весь час намагалася збудувати гнучку компанію, яка миттєво реагує на зміни. Але війна змінила емоційний стан, усі живуть та працюють в стресі.

Цінності EVA не змінились - це відповідальність перед командою, швидкість та ефективність. За словами СЕО, з початку війни і до сьогодні у команді не знайшлося людини, яка б її підвела. Було швидко вивезено товар та виручку, евакуйовано магазини.

Але EVA все одно понесла величезні втрати, товару і обладнання втратили на 360 млн грн, і це без урахування недоотриманого прибутку.

Суттєво зросло навантаження на середню ланку, керівників наших регіональних офісів. Майже ніхто з них не залишив свого робочого місця. Наш директор вибрався із Маріуполя з усім своїм офісом тільки наприкінці квітня. Наші хлопці, дівчата працюють у Харкові, в Запоріжжі - усі на своїх місцях, - розповідає Ольга Шевченко.

Спікерка зазначає, що пережити важкі часи EVA допомогли дружні стосунки в команді. Наприклад, у перші тижні вторгнення у розподільчих центрах компанії було створено хостели для людей, які переїжджали зі сходу. Крім цього їм надавались продукти харчування.

Співробітники мережі, які релокувались на захід, можуть працювати в інших магазинах EVA.

Благодійність та ризик нового наступу

Клієнти магазинів надсилають допомогу ЗСУ через каси. Таким чином вже зібрали та передали 17 мільйонів гривень.

Також у EVA можна придбати товари для військових і покласти в спеціальний кошик. Займається компанія і адресною допомогою, наприклад, було зібрано 2,5 млн грн на допомогу сім’ям, які постраждали через обстріл російськими окупантами житлового будинку у Дніпрі.

Саме у цьому місті знаходиться серце компанії, тож ймовірність нового наступу рф неабияк турбує керівництво EVA.

Ми морально до цього не готові, і хочеться вірити, що цього не станеться. Але технічно – так, ми впораємось. У нас є чотири великих розподільчих центри, які розташовані в Дніпрі, Броварах, Львові та Одесі. Ще один - невеличкий знаходиться у Харкові. Ми вміємо перерозподіляти поставки між ними. На початку великої війни декілька місяців не працював наш центр у Броварах, однак ми впорались - інші перекривали його роботу. Наше сховище даних знаходиться в Європі, тому ми нічим не ризикуємо, - каже СЕО компанії.

Шевченко розповідає, що більшість працівників центрального офісу перебувають у Дніпрі, але працюють віддалено ще з 2020 року, з часів локдауну. Тож усі процеси вже налагоджені.

У EVA вже зробили власні прогнози щодо закінчення війни. На думку керівництва компанії, вона триватиме до кінця поточного року.

Перегляд планів

Це довелося зробити ще у перший тиждень повномасштабного вторгнення, а зараз мережа прилаштувалась до поточної ситуації.

Шевченко розповідає, що за можливості компанія відновлює магазини. Цього року відкрили вже п’ять відбудованих магазинів - у Покровську, Добропіллі, Мирнограді, Слов’янську та Краматорську Донецької. Незабаром відкриється точка у місті Родинське.

Були періоди, коли не працював кожен шостий магазин. Ми керуємось жорстким принципом - компанія має бути прибутковою. Бо це соціальна відповідальність бізнесу. Завжди балансуємо прибутки з нашими витратами, - каже експертка.

Товарообіг компанії минулого року скоротився на 7% відносно 2021-го і досяг 15,7 млрд грн, а середній чек навпаки, зріс на 24%.

Натомість EVA повністю відновила імпорт, стосунки з постачальниками, тож робочій процес увійшов в нормальну течію.

За словами керівнички, компанія мала пропрацьований план дій на випадок форс-мажору ще перед війною, зокрема заздалегідь закупила генератори.

Плани на 2023 рік

Наразі мережа не має планів щодо виходу за кордон, перш за все EVA сконцентрується на відновленні магазинів там, де це можливо.

Майже кожні два тижні додаємо нову EVA у Херсоні, зараз у цьому місті у нас є мережа з п’яти магазинів. Ще декілька плануємо відновити. За цей рік вже відкрили 11 нових магазинів, - розповідає Ольга Шевченко.

Також компанія планує відкрити до 50 нових магазинів переважно у центрі та на заході країни. У кожну нову точку інвестують від 2 до 4 млн грн, в залежності від формату.

Читайте також: Війна змінила все: думки експертів про стан торгової нерухомості в Україні та перспективи розвитку

Крім цього, у планах добудовувати і автоматизовувати склади, зокрема новий склад у Одесі відкриють наприкінці року.

Основні проєкти EVA на цей рік стосуються розвитку діджиталу та розширення розподільчих центрів в різних куточках країни.

Економічна правда