Ольга Шевченко, EVA: про стратегію на час війни, мрію та повернення українців

Виконавча директорка ТОВ “РУШ” (лінія магазинів EVA та EVA.UA) Ольга Шевченко вже майже два роки розвиває drogerie мережу під час повномасштабної війни. 

Яку стратегію вона вважає найкращою, якою бачить EVA на кінець 2024 року та скільки магазинів мріє відкрити, топ-менеджерка розповіла в інтерв'ю NV. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з розмови.

Робота в умовах невизначеності

Все частіше аналітики говорять про те, що повномасштабна війна не завершиться раніше весни 2025 року. 

Втім, каже Ольга Шевченко, в умовах невизначеності бізнес працює вже два роки, це дуже важко, але ритейлер готовий працювати і надалі, адже іншого виходу немає.

Якщо говорити про єдину та можливу в поточній ситуації стратегію EVA, то це обережний та стриманий розвиток. Намагаємось підтримувати всі свої проєкти, робимо акценти на тих із них, які не потребують великих інвестицій, але інтелектуально затратні. І це дає гарний результат, бо в майбутньому будемо економити і час, і гроші, - каже гендиректорка.

Щодо маркетингової стратегії, мережа використовує всі інструменти, які випробовували і до великої війни: акційні пропозиції, кешбек, тощо.

Непогано продаються товари середнього та вище сегментів, але особливу увагу приділяють саме товарам першої ціни, тобто з мінімальною вартістю в категорії.

Ольга Шевченко не вважає, що найтяжчі часи позаду і додає, що усе, що зараз робить компанія - на перспективу.

Але насправді готові до будь-якої ситуації. Як-от швидко згорнути всі свої інвестиційні програми, евакуювати магазини, хоча сподіваємось, що цього робити не доведеться. У нас немає «рожевих окулярів», хоч ми і сподіваємось, що все погане залишилось позаду, - каже вона.

Повернення споживачів та плани

Наприкінці лютого — на початку березня ритейлер проводив дослідження і виявив, що понад 15% клієнтів мережі не відвідують магазини EVA. 

Багато людей переїхали в інші регіони, наприклад, із сходу в Дніпро чи у Львів. Частина із них повернулась додому.

З’явились у мережі нові клієнти, тому покупців стільки ж, скільки у 2021 році, а у листопаді навіть зафіксували приріст у 1%.

Раніше в нас була мета управляти мережею з 1.500 магазинів у 2023 році, однак на кінець жовтня мали 1.035. До повномасштабного російського вторгнення в нас було 1.116 магазинів, ми багато втратили через війну. Попри це, минулого року відкрили 26 нових магазинів, а цьогоріч — близько 60, - розповідає спікерка.

Читайте також: EVA запустить тестовий магазин нового формату в столичному ТРЦ Respublika Park

Мета ритейлера на наступний рік - прирости ще на 60 торговельних точок, але від мети відкрити 1500-й магазин EVA компанія не відмовляється, просто для цього потрібно більше часу.

Моя найбільша мрія це EVA без втрат — наших людей, клієнтів та активів. Бо, на жаль, це трапляється. А також мережа з більшою кількістю магазинів формату EVA Beauty, які плануємо відкривати наступного року. У нас є нові задумки — маємо, чим здивувати наших клієнтів, - підсумувала Ольга Шевченко.