Ольга Шевченко, EVA: клієнти переорієнтовуються на товари більш доступного цінового сегмента
Виконавча директорка ТОВ "РУШ" (магазини EVA та сайт EVA.UA) Ольга Шевченко розповіла про сучасного споживача, власні марки, e-commerce та плани ритейлера на майбутнє.
Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з інтерв’ю топ-менеджерки порталу All Retail у своєму матеріалі.
Стратегія розвитку EVA
Експерти майже з усіх галузей економіки прогнозують, що світ вже ніколи не буде таким, як раніше, однак виконавча директорка зазначила, що у компанії не бачать необхідності вносити зміни у стратегію розвитку.
В плани ритейлера на найближчі роки входить:
- розвиток мережі;
- розвиток e-com-напряму;
- розвиток логістики;
- автоматизація та розбудова розподільчих центрів.
Деталі, обсяги, регіони ми переглядаємо і коректуємо з урахуванням об’єктивної ситуації в країні. Звичайно ж, розуміємо, що стратегія буде залишатись актуальною за умови, що позиція України поступово буде покращуватись чи принаймні не відбудеться суттєвого погіршення, на що ми дуже сподіваємось і до чого зі свого боку як соціально відповідальний бізнес докладаємо зусилля, - зазначила Ольга Шевченко.
Результати 2023-го
В цілому у мережі результатами 2023 року задоволені. Однак, ще до повномасштабного вторгнення планувалося, що у 2023-му мережа EVA нараховуватиме 1500 магазинів. Проте на 24 лютого 2022 року їх було 1116, а на кінець минулого — 1061.
У той же час компанія відновила десятки торгових точок після пошкоджень, відновила роботу в деокупованій Київській області та Херсоні, у 2022 році відкрили 26 магазинів, а у 2023-му — 59.
Ми відновили зруйновані ланцюги постачання та розширили асортимент EVA.UA до понад 100 000 SKU, створили в інтернет-магазині нові тематичні простори та презентували нову комунікаційну платформу "Гіпермаркет краси", інтегрували функціонал інтернет-магазину до мобільного застосунку, нарешті перетворивши його на повноцінний інструмент онлайн-покупок, - розповідає СЕО мережі.
Також компанія відновила амбітні логістичні проєкти і загалом, у 2023-му повернулась до розвитку.
Зміна купівельної поведінки
Ольга Шевченко розповіла, що навесні 2023 року мережа провела дослідження і з’ясувалося, що понад 15% клієнтів не відвідують магазини EVA. Однак з’явились і нові клієнти, тому загалом покупців зараз приблизно стільки ж, як і у довоєнному 2021 році.
У листопаді навіть було зафіксовано 1% приросту, тому в підсумку в транзакціях у 2023 році втратили всього 6,5% в порівнянні з 2021-им.
Сьогодні у багатьох людей недостатньо коштів, щоб забезпечувати потреби на тому ж рівні, що й до війни. Тож спостерігаємо незначне зменшення наповненості кошика в штуках на рівні 6%. Крім того, за можливості клієнти переорієнтовуються на товари більш доступного цінового сегмента, але цей фактор нівелюється значним інфляційним зростанням.
Позитивних прогнозів щодо категорії дитячих товарів також, на жаль, немає, це і через зниження народжуваності, і через виїзд великої кількості жінок за кордон.
Однак у кошиках покупців EVA минулого року були не лише товари першої необхідності, спостерігається попит на доглядову та декоративну косметику в різних сегментах, на професійні засоби, б’юті-гаджети для домашнього догляду.
Попит на косметику та парфумерію не зник та доволі швидко відновився після початку повномасштабної війни. Середній чек по мережі EVA за 2023 рік склав 235 грн.
Сектор e-commerce та private labels
У 2023 році мережа закріпилась на позначці 12-13 тис. замовлень на добу. Продажі онлайн складають більше 10% у загальній виручці ритейлера.
Наприкінці липня 2023 року мережа EVA відновила присутність на платформі Glovo, рішення ухвалили, оскільки цей канал цікавий і зручний для певної частини покупців.
У 2023 році EVA запустила 6 нових ВТМ, тепер їхня загальна кількість у портфелі компанії сягнула 58, що дорівнює понад 5 000 SKU.
Минулого року кожен третій придбаний в мережі товар — це ВТМ, ба більше, за 2023-й ритейлер продав рекордну кількість одиниць товарів власних марок — близько 110 мільйонів.
Плани EVA на 2024 рік
Компанія заклала на інвестиції у розвиток логістичного напряму у 2024 бюджет обсягом до 1,3 млрд грн. Планується завершити розбудову львівського розподільчого комплексу, насичувати його сучасною технікою та системами зберігання.
Щодо нового логістичного комплексу в Одесі, цей проект після паузи був "розморожений" у 2023 році, але будівництво триватиме до 2026 року включно.
Читайте також: “Зустріли виклики та пішли вперед”: мережа ТРЦ ДАФІ підбила підсумки 2023 року
В цілому ми продовжуємо той же шлях, яким рухались і у 2023-му. Плануємо відкрити близько 60 нових магазинів EVA. Розвиватимемо EVA.UA та мобільний застосунок. Маємо амбітну мету в перспективі стати лідерами не лише в офлайні. Для цього працюємо над збільшенням асортименту, швидкістю виконання замовлень, розвиваємо нові можливості доставки, нарощуємо потужності своєї логістичної структури”, - резюмувала Ольга Шевченко.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації