Олексій Безуглий, МХП: про трансформацію компанії, нові бренди і унікальні технології
Один з великих гравців на українському ринку їжі МХП кілька років тому розпочала масштабну трансформацію з індустріального виробника у кулінарну компанію. Директор департаменту створення любові споживачів МХП Олексій Безуглий розповів, як триває цей процес під час війни і які плани у компанії на майбутнє.
У чому полягає трансформація МХП?
За словами Безуглого, кулінарна трансформація МХП передбачає розвиток продуктів, що полегшують життя споживачів і дають їм можливість поїсти в будь-якій ситуації.
Компанія будує екосистему, починаючи від зерна, яке вирощують її аграрії, до кінцевого продукту на тарілці споживача.
Це стосується і птахівництва, і переробки м'яса, і створення напівготових і готових продуктів харчування.
Окрім “Нашої Ряби” компанія виробляє:
- мариновану курочку “Апетитна”;
- напівфабрикати “Легко!”;
- м'ясоковбасні вироби “Бащинський”;
- курячі снеки РябChick і ХО;
- заморожені вареники, пельмені;
- лінійку кетчупів та майонезів під брендом «Секрети Шефа»;
- кулінарію.
Незадовго до початку повномасштабної війни МХП запустила робництво готових страв ресторанного рівня LaStrava від іспанського шеф-кухаря Едуардо Сальвадора. А на початку літа почали виробляти піцу, задля цього був обладнаний окремий цех.
Все це — напрями роботи, які, власне, й відображають трансформацію МХП в кулінарну компанію. А для виготовлення цих страв ми використовуємо найсучасніші, а часом і взагалі інноваційні технології, - розповідає Олексій Безуглий.
Директор департаменту розповів, що страви LaStrava компанія виробляє із застосуванням технології НРР (High Pressure Processing). Це нетермічна обробка харчових продуктів під високим тиском, що дозволяє підтримувати довгий термін зберігання страв – до 56 днів.
Для цього необхідна спеціальна установка НРР, яка є унікальним обладнанням не тільки для України, а й для всієї Східної Європи.
Розширення каналів збуту
Ще один з напрямів трансформації - розширення каналів збуту. Для цього компанія активно перепрацьовує напрям необхідних для споживача продуктів у форматах ready-to-cook, pre-cooked і ready-to-eat зі своїми партнерами.
Також важливим напрямом є розвиток франчайзингових мереж. Якщо говорити про загальну кількість торгових точок компанії, то їх близько 2 тисяч: магазини “Наша Ряба”, “Їжа Свіжа”, “Українське курча”, мережа “Мʼясомаркет”, а також мережа закладів безпечної вуличної їжі Döner Маркет, - каже Олексій Безуглий.
Про “М’ясомаркети”
Безуглий назвав їх магазином кулінарних рішень, оскільки там представлений широкий асортимент не лише м’яса, а ще й бакалія, молочні продукти, приправи, соуси, хлібні вироби і кулінарія.
Ексклюзивом мережі є мʼясні сомельє, цю професію започаткувала компанія МХП. Ці фахівці допомагають створювати високий рівень сервісу, досвід покупців та унікальність рітейлу.
Мʼясні сомельє не просто продають мʼясо — вони можуть порадити продукцію, поділитись рецептом приготування м’ясних страв, запропонувати вдалі комбінації закусок та інгредієнтів. Нашою метою є зменшення головного болю споживача, що і як йому готувати. Власне, для цього ми й розширюємо мережу, - зазначає керівник департаменту.
Розвиток стритфуду
Спікер наголошує, що шаурма стає дедалі популярнішою в Україні, це помітно по Döner Маркетах мережі.
В листопаді 2022 року трафік відвідувачів у цих точках у перерахунку на годину зріс у середньому на 40%. Це пояснюється двома факторами, по-перше - це зручність і зрозумілість продукту, яким можна швидко перекусити. По-друге — довіра до бренду мережі.
Важливу роль відіграє і знак “Нашої Ряби”, оскільки багато споживачів сприймає його як знак якості. Це є результатом роботи компанії у напрямі створення любові споживачів.
Минулого року ми суттєво трансформували наш підхід до маркетингу. У кожної компанії є свій профіль, своє розуміння цього напряму. Ми ж поставили за мету працювати так, щоб наші бренди та продукти були потрібними та улюбленими для споживачів. Так і виникла нова філософія та департамент створення любові споживачів — Consumer Love Creation, CLC, - пояснює Олексій Безуглий.
За словами Безуглого, в МХП вже певний час немає комерційного департаменту, він трансформувався у департамент розвитку бізнесу клієнтів CBD. У компанії також клієнтами називають дистрибʼюторів, мережі, традиційну торгівлю і команда CBD відповідає за щастя клієнтів, а CLC - за щастя споживачів.
Успіхи і втрати 2022 року
Минулий рік був роком і втрат, і здобутків для компанії. У березні 2022 року під Києвом внаслідок ворожого обстрілу сталася пожежа на складі замороженої продукції, товару там було на суму близько 230 млн грн.
Через бойові дії та окупацію окремих регіонів країни компанія втратила третину торгової мережі і змушена була призупинити роботу підприємства "Український бекон" у Донецькій області.
Великим успіхом я вважаю те, що ми запропонували споживачеві продукт, який найбільше йому потрібен саме в цей час. Здавалося б, війна — не час пікніків, тож мариновану курку чи ковбаски ніхто не купуватиме. Але це саме та їжа, яку зручно приготувати вдома. Тож хоч після початку великої війни ми скоротили асортимент на 90%, вже за два місяці почали відновлювати всі продукти, лінійки та бренди, - сказав Олексій Безуглий.
Рік тому компанія вважала своєю задачею зберегти виробництво та підтримати людей. У безпечні регіони були перевезені співробітники зі всієї країни. Складніше виявилось із матеріально-технічним забезпеченням та логістикою.
Війна зламала всі ланцюжки постачань, але МХП впоралась з цією проблемою, знайшовши заміну постачальникам, які перестали працювати.
Змінити довелося і виробничі процеси. Це допомогло компанії вистояти, пройти найважчий період, зберегти робочі місця та залишитися одним з найбільших платників податків в Україні.
Наша стратегія лишається незмінною. МХП продовжує трансформацію в кулінарну компанію та фокусуватиметься на готових до споживання продуктах, напівфабрикатах і м’ясо-ковбасних виробах. А ще ми пропонуватимемо споживачам зручну кулінарію, яка полегшить їм життя, заощадить час на приготуванні та збереже його для інших важливих справ, - резюмував Безуглий.
Джерело: Delo.ua
Читайте також: Співзасновник EVA та Varus Руслан Шостак розповів про роботу під час війни та плани на 2023 рік