Олександр Мельников: Центри вакцинації – це безцінний внесок ТРЦ у боротьбі проти COVID-19
Щотижня центри масової вакцинації населення проти COVID-19 відкриваються у торговельних центрах України. Робота таких пунктів дозволяє значно прискорити темпи вакцинації в країні та захистити якнайбільше українців. Про особливості роботи Центрів вакцинації населення (ЦВН) у торговельних центрах розповів Олександр Мельников, координатор відкриття центрів вакцинації УРТЦ та директор ТРЦ Fabrika (Херсон).
Як багато торговельних центрів України відкрили сьогодні центри вакцинації населення?
– На сьогодні близько 92 Центрів вакцинації населення відкрито у ТРЦ та ТЦ. І їхня кількість постійно збільшується.
У чому інтерес самих ТРЦ відкривати такі пункти?
– Найголовніший та глобальний інтерес – це подолання епідемії, боротьба з небезпечною хворобою COVID-19. Для ведення бізнесу вкрай необхідне безпечне, передбачуване середовище. Єдиний шлях подолання пандемії – вакцинація! Зі щоденної прагматики, вакцинувавши, захистити, в першу чергу, своїх співробітників та співробітників наших орендарів, надати їм можливість швидко та зручно, без відриву від робочого місця, отримати вакцину. Також, розміщуючи ЦВН у торговельному комплексі, ми підвищуємо його соціальне, а в нинішніх умовах «червоної зони», стратегічне значення, що при розгляді питання про повне закриття ТРЦ дозволяє нам продовжувати роботу і виконувати важливу роль вакцинації.
Які особливості роботи ЦВК у торговельних центрах?
– По суті, розміщення ЦВН у ТРЦ не є якоюсь серйозною складністю. Адже торговельні центри призначені для комфортного перебування великої кількості людей. Наше завдання – створити комфортний, безпечний простір, робоче місце для бригади лікарів, організувати їхню безперервну роботу. Інфраструктура, санітарно-гігієнічні умови – все є у ТРЦ. При організації роботи ЦВН використовуються ресурси торговельних центрів: адміністративний – допомога співробітників адміністрації самого ТРЦ в організації безперервної роботи ЦВН, а саме: під час реєстрації вакцинованих, їх інформування; маркетинговий – розміщення та просування реклами ЦВН за допомогою традиційних інструментів (ефір ФМ-радіо, внутрішня радіомережа ТРЦ, соцмережі, зовнішні та внутрішні рекламоносії ТРЦ (медіаекрани, борди на фасаді, афіші на входах, навігація по ТРЦ тощо). Додаткове навантаження на клінінг – неминучість в організації роботи ЦВН, додатково проводиться санобробка місць великого скупчення людей.
Хто частіше вакцинується в ТРЦ: співробітники, орендарі чи відвідувачі?
– Здебільшого, до Центру вакцинації приходять звичайні відвідувачі, і, як правило, це люди, які самостійно, без чийогось напряму прийшли вакцинуватися.
Примітно, що якщо в перші дні роботи ЦВН, наприклад, у ТРЦ Fabrika – це були відвідувачі, яких направив сімейний лікар (співвідношення близько 80% до 20%), то вже через тиждень – це були люди, які вирішили самостійно подбати про своє здоров’я. у відсотковому співвідношенні 85%/15%. Така сама тенденція спостерігається і зараз. Говорячи про співробітників наших орендарів, то до введення режиму «червоної зони» вони вакцинувалися в невеликій кількості, дещо «вальяжно» – близько 3-6% від усієї кількості відвідувачів ЦВН, після посилення заходів та переходу в «червону зону» частка співробітників ТРЦ загалом значно зросла – близько 15-20%. Хочу похвалити співробітників адміністрації самого ТРЦ Fabrika – всі своєчасно та свідомо вакцинувалися, що дозволило нам уникнути переведення офісу на віддалену роботу.
Ваші рекомендації щодо відкриття ЦВН у ТРЦ.
– Те, що відкривати ЦВН у ТРЦ потрібно – це факт незаперечний та очевидний.
Локдаун показав, наскільки вразливий ритейл в умовах пандемії. І те, що треба діяти, – це у стратегії практично всіх наших партнерів-орендарів. Особливо у таких тривалих критичних ситуаціях, як пандемія.
УРТЦ закликала і закликає всіх ритейлерів приєднатися до організації ЦВН у своїх об’єктах, ми готові ділитися своїм досвідом як негативним, найбільш цінним, відкрито називаючи свої помилки, так і позитивним.
З помилок, через які ми пройшли, можна назвати наступне: при організації ЦВН важливо правильно розподілити та розмежувати зони – формування черги, реєстрації, заповнення документів відвідувачами, зону роботи лікарів та прищепної кабінки, зону очікування після ухвалення вакцини відвідувачами. Найскладніше – організація черги, розміщення людей на безпечну відстань. Також важливо, наскільки можна, формувати електронну чергу.
З позитивного, що принесе ЦВН – найголовніше, це зупинити пандемію, ЦВН – це безцінний та практичний внесок ТРЦ у боротьбі проти COVID-19! Можливість нашим орендарям вакцинувати співробітників без відриву від виробництва. Позитивний імідж підприємства як соціально відповідального підвищує соціальне значення ТРЦ. Також можливість отримати нових орендарів, інтереси яких синергічно збігаються з ЦВН – наприклад, лабораторії з тестування або пункти тестування на COVID-19. Як приклад, у ТРЦ Fabrika домовилися з однією з лабораторій відкрити пункт тестування при ЦВН. Відвідувачі, при сумніві, можуть скласти тест на COVID-19 перед вакцинацією.
Інтерв’ю підготувала Марія Рябініна