Олександр Колб, Promodo: ритейл – паливо та кровоносна система для економіки нашої країни
Генеральний директор компанії Promodo Олександр Колб розповів, як українські online-ритейлери зустріли повномасштабну війну, завдяки чому зростає популярність online-шопінгу та дав прогноз щодо розвитку ринку на 2024 рік.
Про це та інше топ-менеджер розповів у колонці для Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.
Ритейл – паливо та кровоносна система для економіки нашої країни. І як тут не говорити про online-складову цього бізнесу, коли частка великих гравців може досягати 30–40% всіх продажів?.
Онлайн-ритейл під час війни
За словами Колба, Rozetka, "Нова пошта", "Епіцентр", Intertop, "Алло", Comfy та інші відомі ритейлери з початком повномасштабної війни взяли на себе логістичний тягар і забезпечення українців усім необхідним.
Втім, наголошує експерт, кожна криза є часом зародження молодих та амбіційних нових гравців у ніші. Це означає, що сьогоднішні виробники дронів, майстерні з пошиття одягу чи інші постачальники товарів для армії – майбутні ритейл-гравці, які матимуть величезний вплив на відбудову країни.
Ми як маркетингова агенція, що працює з e-commerce-лідерами в Україні з 2004 року, можемо відзначити неабияку "живучість" нашого бізнесу. Глобальна фінансова криза 2008-го, Майдан 2013–2014 рр., COVID-19 та повномасштабна війна "загартовують" бізнес, роблять його унікальним. І результатом турбулентності зовнішнього середовища є те, що Україна сьогодні має один з найкращих ритейлів у світі з надвисоким рівнем сервісу та якості. Українці, які багато подорожують і мешкають за межами країни, могли в цьому неодноразово переконатись, - каже Колб.
За даними компанії Statista, обсяг онлайн продажів в Україні за 2021 рік сягнув 3,89 млрд доларів. Тоді Україна посіла 21-е місце серед країн Центральної та Східної Європи.
Натомість лідерами в галузі є Велика Британія, Франція та Німеччина з обсягами 254, 123 та 100 млрд відповідно.
Це означає, що попри популярність e-commerce, Україна ще на початку розвитку online-покупок порівняно з іншими європейськими країнами, не кажучи про Сполучені Штати.
Тенденції ринку e-commerce у воєнний час
Також СЕО Promodo відзначив такі тенденції:
- у 2023 році українці витратили на онлайн-покупки 182 млрд грн, що на 21% більше, ніж у 2022-му;
- майже 10 млн українців купують товари онлайн, з них 1,5 млн зробили свою першу покупку в інтернеті саме у 2023 році;
- у гривні електроніка залишається найбільш дохідною нішею онлайн.
- дитячі товари падають рік до року й, за прогнозом, у найближчій перспективі не зростатимуть через масовий виїзд жінок з дітьми за кордон.
Про це також каже Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka. За його словами, у 2023 році в Rozetka зросли продажі в майже усіх категоріях товарів. Найбільше приросли: "Корм для кішок" (+30% до 2022-го), "Кабелі та адаптери" (+42% до 2022), "Чохли для смартфонів" (+30% до 2022), "Пральні засоби" (+25% до 2022), "Кава" (+35% до 2022).
Читайте також: Попит на комерційні приміщення у житлових будинках впав, але є виключення – експерт
Ми прогнозуємо зростання online-продажів щонайменше на 25% у 2024 році. І це надає оптимізму на повоєнне оновлення бізнесу й утримання планки лідерства в сервісній частині e-commerce в Європі – завдяки ЗСУ, стійкості сталих гравців і конкуренції та стандартів серед нових, - резюмував Колб.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації