Олег Вишняков, Ultramarket: як ми навчилися працювати без світла

Почесний Консул Держави Ізраїль у Західному регіоні України, бізнесмен, власник мережі гіпермаркетів Ultramarket ("Мегамаркет") Олег Вишняков у колонці для Економічної правди розповів, з якими викликами зіткнувся ритейл на початку війни і зараз та як їх долав.

Власник мережі пригадав складнощі минулих років та перші відключення світла, УРТЦ обрала найцікавіше з матеріалу.

2022 рік. Перші удари та виклики

Я пам'ятаю, як у 2022 році, коли почалася повномасштабна війна, наш бізнес опинився у стані хаосу. Ми завжди вважали, що ми готові до будь-яких викликів, але реальність була іншою. Вже на початку повномасштабної війни ми зіткнулися з нестачею товарів, проблемами з логістикою та тривалими повітряними тривогами, - згадує Олег Вишняков.

Чимало співробітників мережі евакуювалися у інші регіони, а деякі виробництва змушені були закритися.

Асортимент магазинів значно скоротився, довелося шукати нових постачальників.

Також існувала проблема дефіциту пального, фури чекали на АЗС по кілька діб, а це заважало доставити товар до магазинів.Ціни на паливо злетіли, і це відобразилося на всіх витратах, а отже, і на цінниках у магазинах.

Найбільшим випробуванням стало придбання генераторів. Через великий попит і дефіцит на ринку, ціни були завищені, а знайти фахівців для їх встановлення та налаштування було майже неможливо.

Складнощів було не мало, але бізнес поступово пристосовувався до тих умов, які були. До того ж з часом саме ритейл почав на ряду з Пунктами незламності, обігрівати своїх відвідувачів та створював умови для того, аби відвідувачі мали змогу підзарядитися, обігрітися, а інколи навіть попрацювати, - резюмує Вишняков.

2024 рік: Новий рівень підготовленості

Однак отриманий досвід виявився корисним, і вже у 2023-му ритейл був значно краще підготовлений до відключень, навчився швидше реагувати на зміни та адаптуватися до нових умов.

Ми інвестували у високоякісні генератори та системи безперебійного живлення. Встановили альтернативні джерела енергії, що дозволило нам не залежати від зовнішніх факторів настільки, як раніше. Ми оптимізували наші процеси, запровадили цифрові рішення для управління логістикою та запасами. Використання даних для прогнозування попиту допомогло уникнути дефіциту товарів, що було великою проблемою у 2022 році, - перелічує експерт.

Тим часом персонал мережі пройшов навчання та сертифікацію для обслуговування енергетичних систем, а керівництво розробило чіткі плани дій у разі відключення електроенергії.

Читайте також: McDonald’s забезпечив генераторами понад 70% своїх закладів в Україні

Як бізнесмен, я можу сказати, що 2022 рік був для мене та моєї команди справжнім викликом. Ми вчилися на своїх помилках, проходили через численні труднощі, але цей досвід зробив нас сильнішими. У 2024 році ми вже були готові до будь-яких викликів, і це дозволило нам не тільки зберегти бізнес, але й розвивати його навіть в умовах відключень світла, - резюмував Олег Вишняков.