Олег Вишняков, Ultramarket: ритейлери робитимуть все, щоб витримати технологічну конкуренцію
У новому десятилітті штучний інтелект став невід’ємною частиною бізнес-процесів, однак 2023 рік виявився роком викликів для компаній, що намагаються довести корисність використання ШІ.
Технологія має свої труднощі, а саме — відсутність метрик та потребу в часі для розробки ефективних стратегій впровадження ШІ у бізнес-процеси.
Про це, а також про вплив нейромереж на торговельні мережі в Україні, в колонці для NV розповів власник мережі гіпермаркетів Ultramarket (Мегамаркет), консул Держави Ізраїль у Західному регіоні Олег Вишняков.
За його словами, українські ритейлери робитимуть все, щоб витримати технологічну конкуренцію на ринку.
Виклики
Одним з найважливіших викликів, на думку Вишнякова, є визначення та вимірювання конкретної користі (вигоди), яку може принести впровадження штучного інтелекту.
Експерт пояснює, що коли йдеться про оптимізацію чи автоматизацію процесів, не просто зрозуміти, як це вплине на бізнес, навіть якщо потенційні переваги очевидні.
Іншою проблемою є молодість самої технології. Нейромережі продовжують активно розвиватися, тож вибір та налагодження відповідних інструментів може бути складним завданням для багатьох компаній.
Та попри всі складнощі, у 2024 році бізнес, зокрема ритейл, буде змушений активно адаптуватися до швидкозмінюваного середовища та впроваджувати ШІ, щоб забезпечити свою конкурентоспроможність. Адже ринок ШІ прогнозується настільки потужним, що його вартість може збільшитися у двадцять разів до 2030 року, до майже двох трильйонів доларів, - каже Олег Вишняков.
Як ШІ буде інтегруватися в ритейл?
Інтеграція штучного інтелекту в роздрібну торгівлю — це не лише технологічний тренд, але й стратегічний імператив для збереження конкурентоспроможності в динамічному світі ритейлу, зауважує власник Ultramarket.
Результати дослідження компанії Statista виділяють такі ключові аспекти:
- майже 40% директорів роздрібної торгівлі стратегічно впровадили ШІ, CV та MV, що свідчить про перехід до цілеспрямованої інтеграції ШІ;
- 35% успішного масштабування цих технологій вказує на позитивний взаємозв'язок між впровадженням і конкретними перевагами впровадження інструменту;
- передбачається 15% зростання користувачів протягом наступного року.
Виходячи з цього, Олег Вишняков пропонує передбачити, як саме ШІ буде інтегруватися в ритейл.
По-перше, нейромережі продовжать використовувати для аналізу величезного обсягу даних про покупців, дозволяючи створювати персоналізовані пропозиції та рекомендації. Це покращить взаємодію з клієнтами та збільшить лояльність.
По-друге, штучний інтелект допоможе ритейлерам у точному прогнозуванні попиту, автоматизації управління запасами та оптимізації логістичних процесів.
По-третє, ШІ робота з покупцями. Впровадження чат-ботів та віртуальних помічників на базі ШІ для підтримки клієнтів. Вони можуть надавати інформацію про товари, розв’язувати питання покупців та допомагати в оформленні замовлень.
Крім того, нейромережі використовуватимуться для аналізу поведінки покупців у магазинах та в онлайн-просторі. Важливим аспектом використання штучного інтелекту в роздрібній торгівлі залишиться виявлення аномальної поведінки та попередження шахрайства, що допоможе забезпечити високий рівень безпеки.
Також ШІ дозволить автоматизувати рутинні операції, дасть змогу персоналу робити більше стратегічних та творчих завдань. Це сприятиме зменшенню витрат на робочу силу та підвищенню загальної ефективності.
Читайте також: Євген Іваниця, JYSK: про логістичні проблеми, головних конкурентів та нові магазини
Тож, інтеграція штучного інтелекту в ритейл визначається не лише автоматизацією процесів, але і створенням нових, персоналізованих та інноваційних способів взаємодії з клієнтами та оптимізації бізнес-процесів. Сьогодні це 40% ритейлерів світу та ніхто не знає, через скільки ця цифра сягне 100%, - резюмує Олег Вишняков.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації