Олег Вишняков, “Мегамаркет”: поради з розвитку e-commerce українським ритейлерам

Власник мережі гіпермаркетів "Мегамаркет" та консул Держави Ізраїль у Західному регіоні Олег Вишняков розповів про зростання галузі електронної комерції та її важливість для ритейлерів.

За словами експерта, електронна комерція є однією з найшвидше зростаючих галузей світової економіки. Азія у 2023 році матиме найвищий прибуток з цієї сфери - понад два трильйони доларів.

За даними Statista, другий за величиною дохід від онлайн-магазинів буде отримано в США, він досягне приблизно 1,1 трлн. Найменшим у світі залишатиметься дохід від e-commerce в Африці - близько 44 мільярдів доларів.

image 2023 04 28 12 11 09 | 1

Ситуація в Україні

На думку Вишнякова, Україна не відстає від світових тенденцій розвитку електронної комерції. Цьому сприяють зростання кількості інтернет-користувачів та популярність вітчизняних маркетплейсів, зокрема OLX, Rozetka, Prom.ua, EVO та інші.

Середній чек в електронній комерції в Україні зріс майже вдвічі і склав 33 долари, свідчить дослідження Admitad. Також наша країна посідає четверте місце в десятці європейських країн за цим показником. Очікується, що цей ринок продовжить зростання.

В Україні E-commerce має великий потенціал для подальшого розвитку в майбутньому. З прогресом технологій, розширенням доступу до інтернету та змінами в способах споживання, онлайн продажі можуть продовжувати зростати та змінювати ландшафт бізнесу, - каже Олег Вишняков.

Як збільшувати онлайн-продажі?

Власник “Мегамаркетів” розповідає про декілька дієвих засобів, якими користуються світові ритейлери для зростання онлайн-продажів.

Власні онлайн-магазини. Великі ритейлери створюють власні майданчики, де клієнти можуть купувати товари в зручний для них час. Асортимент пропонують широкий, постійно додають нові послуги, враховуючи потреби онлайн-споживачів. Також клієнтам пропонують зручні способи оплати і доставки.

Маркетплейси. Ритейлери можуть використовувати як великі маркетплейси, накшталт Amazon, eBay, Alibaba, або локальні платформи, такі як Rozetka, Prom.ua, та інші. Це забезпечує більшу видимість продукції та доступ до ширшої аудиторії покупців.

Маркетинг та соціальні мережі. Їх використовують для просування своїх товарів та взаємодії з клієнтами. Світові ритейлери створюють цікавий вміст, включаючи фото, відео, розповіді про свій бренд та огляди товарів. Все це привертає увагу клієнтів і сприяє зростанню продажів.

Вихід на міжнародні ринки. Розширення за межі своєї держави великі ритейлери здійснюють, створюючи багатомовні та мультивалютні онлайн-магазини, міжнародні платіжні системи та забезпечуючи глобальну доставку своїх товарів.

Технології та інновації. Ритейлери мають завжди вдосконалювати свої технології, щоб забезпечити для своїх покупців зручніший та привабливіший досвід шопінгу.

Наприклад, вони можуть використовувати віртуальну або доповнену реальність для створення інтерактивних онлайн-магазинів, впроваджувати штучний інтелект для рекомендацій товарів, використовувати блокчейн для забезпечення безпеки та довіри в електронних транзакціях та багато інших інноваційних рішень, - пояснює експерт.

Персоналізація. Акцент на персоналізацію робиться з метою надання індивідуального підходу кожному клієнту. Ритейлери використовують дані про покупки, історії переглядів, поведінку на сайті, щоб надавати рекомендації та знижки персоналізовано.

Це допомагає у залученні клієнтів, збільшенні обсягів продажів та зростанні лояльності.

Омніканальний підхід. Такий підхід мережі використовують поєднуючи різні канали продажу, зокрема онлайн-магазини, фізичні магазини, мобільні додатки та інші. Наприклад, покупці можуть замовити товар на сайті, а забрати його в магазинів або скористатися мобільним застосунком для оформлення замовлення.

Клієнтська підтримка. Цьому аспекту приділяють велику увагу, використовуючи різні канали зв’язку, наприклад онлайн-чат, телефон, електронна пошта та соціальні медіа.

Це дає змогу вирішувати питання та розбиратися зі скаргами клієнтів швидко та ефективно, а це, в свою чергу, підвищує рівень задоволення клієнтів.

Соціальна відповідальність. Багато мереж приділяють цьому неабияку увагу шляхом підтримки різноманітних благодійних та соціальних програм. Також ритейлери провадять внутрішні соціальні ініціативи та прагнуть створити продукти з етичними аспектами.

Сталий розвиток. Все більше ритейлери звертають увагу на сталість та екологічні аспекти у своїй діяльності. Для цього вони розробляють цілу низку екологічних ініціатив, а саме - зменшення використання пластику, енергоефективність, використання еко-матеріалів та інші кроки для зниження впливу на довкілля.

НВ