Олег Спірін, VARUS: ТРЦ можуть використовувати сервіси доставки для переосмислення бізнес-моделей

У липні 2024 року мережа супермаркетів VARUS розширила географію своєї доставки за рахунок співпраці із "Новою Поштою". Клієнти ритейлера можуть замовляти будь-які товари з усіх точок країни та отримувати їх на зручному відділенні.

А як і чому вирішили піти на таку співпрацю, який підхід загалом використовує мережа у питаннях доставки, та чи варто боятися класичним ТРЦ та ритейлу таких сервісів, у ексклюзивному коментарі УРТЦ розповів e-commerce-директор VARUS Олег Спірін.

Які види доставок зараз варто розвивати, їхні переваги та недоліки?

Мережа VARUS використовує комбінований підхід до доставки. Власна курʼєрська служба VARUS.UA дозволяє контролювати якість та швидкість доставки в ключових регіонах. Паралельно ми співпрацюємо зі сторонніми операторами, такими як Glovo, що дозволяє розширити покриття та закрити потребу клієнтів в ультра fast-delivery. Це дає можливість оперативно реагувати на зміни в попиті та пропонувати клієнтам зручні рішення для отримання замовлень.

Оптимальний вибір моделі доставки залежить від специфіки бізнесу, фінансових можливостей та стратегічних цілей компанії. Для більшості роздрібних компаній комбінований підхід може стати ефективним рішенням, що дозволяє поєднати контроль та ефективність, забезпечуючи високий рівень обслуговування клієнтів.

Чи варто боятися класичним ТРЦ та ритейлу сервісів доставки? Чи не зменшить це фізичний трафік?

Хоча сервіси доставки та онлайн-торгівля дійсно можуть зменшити фізичний трафік у ТРЦ, вони також відкривають нові можливості для зростання та розвитку. Ключем до успіху є адаптація до змін, інтеграція онлайн та офлайн каналів, а також фокус на створенні цінності та унікального досвіду для клієнтів.

Замість того, щоб боятися сервісів доставки, ТРЦ та ритейл можуть використовувати їх як можливість для інновацій та переосмислення своїх бізнес-моделей. Наприклад, реалізації концепції BOPIS (buy online purchase in store) або концепції "click and collect" (купівля онлайн з отриманням в магазині).

Ви почали співпрацю з Новою Поштою, розкажіть як саме відбувається організація всіх процесів? Клієнти можуть отримати замовлення навіть в містах, де нема фізичних магазинів VARUS?

Співпраця з Новою Поштою дозволяє VARUS.UA розширити своє покриття та забезпечити клієнтам зручний доступ до товарів, незалежно від наявності фізичних магазинів VARUS у їхньому регіоні. Це підвищує конкурентоспроможність на ринку, покращує клієнтський досвід, а також робить VARUS національним гравцем. Ось як організовуються всі процеси в рамках цієї співпраці:

  • VARUS.UA інтегрує свою внутрішню систему замовлень з платформою Нової Пошти, що дозволяє автоматизувати обмін даними про замовлення, трекінг та статуси доставки.
  • Замовлення комплектуються в дарксторі VARUS.UA в Києві, після чого передаються до Нової Пошти для доставки.
  • Нова Пошта займається логістикою, використовуючи свою розгалужену мережу відділень та поштоматів для доставки замовлень.
  • VARUS.UA та Нова Пошта надають спільну підтримку клієнтам для вирішення будь-яких питань, що можуть виникнути під час доставки
  • Клієнти можуть відстежувати свої замовлення в реальному часі за допомогою спеціального трекінг-коду.