Оксана Бішко та Ілона Сич, SISTERS: про відкриття магазинів, позицію щодо рф і плани

Сестри-засновниці мережі професійних магазинів косметики SISTERS Оксана Бішко та Ілона Сич розповідають, як за шість років їм вдалося відкрити чотири магазини, запустити інтернет-магазин косметики, залучити близько 20 тис. постійних клієнтів і почати новий напрям - SISTERS.Distribution.

Як все починалося?

У 2017 році сестри вели сторінку у Instagram, де ділились українською мовою відгуками про професійні засоби та розповідали, як правильно доглядати за волоссям.

У Рівному на той момент бракувало доступної професійної косметики та інформації про неї. Багато жінок хотіло спробувати відомі бренди, але боялись купувати одразу у дорогих салонах.

Ми починали з того, що розливали професійну косметику в невелику тару і ділили між підписниками. Перші продажі проводили досить незвично – роздавали маленькі пакетики з косметикою в самому центрі міста дівчатам, які потім ставали нашими клієнтками, - розповідає Ілона Сич.

Одного разу Оксана не змогла донести дуже важку сумку з косметикою до місця зустрічі і сестри зрозуміли, що їм потрібен “фізичний” магазин. Так і виник бренд SISTERS.

Війна

Ілона зазначає, що повномасштабну війну бренд зустрів із досить стабільним бізнесом з двома магазинами SISTERS у Рівному та Львові, інтернет-магазином косметики та новим напрямом дистрибуції SISTERS.Distribution.

Спочатку деякі бренди не вірили в те, що потрібно везти свої товари в Україну і одна корейська компанія розпродала оплачене замовлення SISTERS, бо думала, що їх магазини не будуть більше працювати.

Мережі вдалося налагодити логістику вже через тиждень після початку повномасштабного вторгнення, транзитом через Польщу.

У 2022 році ми прийняли рішення, що головним критерієм при виборі брендів у дистрибуційний портфель нашої компанії є їхня відсутність на ринку росії, - зазначає підприємиця.

Оксана Бішко зазначає, що український ринок, на жаль, для багатьох компаній професійної косметики часто зарезервований за росією.

Наприклад, на одній із найбільших виставок б’юті-брендів з усього світу Cosmoprof Worldwide Bologna для сестер стало несподіванкою те, що багато косметичних брендів представлені в Україні, але дистриб’ютором були компанії з росії.

Тому з 2022 року дуже багато брендів дізналися, що чомусь та чи інша компанія не зможе працювати на території України. І взагалі російські дистриб’ютори схожі на узурпаторів, адже вони бронюють Казахстан, Узбекистан, Туркменістан, Білорусь. Добре, що наш ринок вона вже ніколи не забронює, - каже Оксана Бішко.

За цей рік компанія відмовилась від співпраці з семи брендами, які висловили неоднозначну позицію щодо війни. Одного разу SISTERS навіть розірвали ексклюзивний контракт з оплаченим замовленням в день, коли логісти вже повинні були відправляти товар в Україну.

Коли власник одного французского бренду почав нам розповідати що "сварка між вашими братськими народами колись закінчиться і буде мир", ми висловили свою непохитну позицію щодо таких брендів, і перемовини швидко завершилися, - наголошує Бішко.

Але не всі бренди такі, наприклад, один з власників шведського бренду Bjørn Axén запевнив, що його компанія без роздумів пішла з рф і не повернеться туди до завершення війни.

В портфелі SISTERS зараз близько 150 брендів, а SISTERS.Distribution займається ексклюзивною дистрибуцією таких брендів: Curlyshyll, Rated Green, Björn Axén, By Wishtrend, Dear,Klairs, I’m from, Cos de Baha.

Благодійність

Бренд перерахував вже 1,5 млн грн на офіційні рахунки Міністерства оборони, медичних закладів і волонтерських організацій.

Також косметична мережа придбала і передала на фронт два авто, два дрони та спецвзуття на роту військових.

З початком війни багато партнерів SISTERS.Distribution постраждали чи втратили свої бізнеси, змушені були релокуватись. Тому бренд активно підтримує їх, допомагає з маркетингом та робить спеціальні знижки.

Попит

Ілона розповідає, що на початку повномасштабного вторгнення бренд навіть тестував міжнародну доставку для тих, хто виїхав за кордон.

Але саме на Західній Україні багато хто повернувся додому. Відбулася і внутрішня міграція. В магазинах з’явилися клієнти з Харкова, Запоріжжя, Дніпра, Херсона, Маріуполя.

Українські жінки просто неймовірні. Вони не знають, що їх чекає завтра, але зараз, під час війни, хочуть проживати найкращі моменти свого життя, турбуватися про себе і купувати собі те, що раніше, можливо, собі не дозволяли. Ми бачимо це у зростанні продажів, тому почали активно розвиватися та відкривати нові магазини, - каже Оксана.

Відкриття під час війни

Запуск нових магазинів планувався раніше, а з початком повномасштабної війни вирішено було не відкладати розвиток на потім.

Сестри відзначили, що зараз магазини відкривати дорожче і складніше, бо підвищилися в 2-3 рази ціни на матеріали, частина заводів з виробництва меблів і матеріалів були на Сході, є брак чоловічої сили.

Читайте також: Василь Бовділов, Unilever Україна: про тенденції у FMCG, будівництво нової фабрики та війну

Бренд відкрив новий магазин SISTERS у Луцьку та другий у Львові, також планується оновлення магазину в Рівному за новою концепцією. В ньому має з’явитися кавʼярня та зона відпочинку.

Має компанія і великі плани, а саме - відкриття у Львові власної клініки апаратної косметології.

Forbes