Огляд поведінки українського покупця у 2021 році
Українська дослідницька компанія Gradus Research дізналася, як змінюється купівельна поведінка українців, на що вони витрачають більше грошей і як за останні два роки зріс рівень суб'єктивного стресу.
Незважаючи на стабільність гривні, міське населення України переймається швидким зростанням цін. Більшість опитаних помітили зростання цін протягом останніх кількох місяців. Постійні кризи і так привчили українців до ощадливості, проте зараз ми спостерігаємо довгострокові стратегії заощаджень та економії. Широко поширюється стратегія ощадливого споживання, як перевага дешевшим позиціям (39%) та зменшення обсягів або повна відмова від споживання тих чи інших товарних категорій (24%).
Переважна більшість (80%) респондентів більше грошей витрачає на їжу та ліки. Саме на ці дві товарні категорії українці витрачають найбільші бюджети. І саме на них заощаджують менше. У зону економії потрапили такі категорії, як одяг (на ньому економлять 43% опитаних), техніка, подорожі та розваги (від 47% до 61%).
У Gradus Research також провели дослідження, наскільки інтернет став незамінною складовою життя українських городян. Щодня інтернет використовують 95% міського населення України віком 18-60 років. При цьому інтенсивність споживання висока у різних сферах. Насамперед, це пошук інформації та спілкування. Однак також високими є показники застосування інтернету для розваг, роботи, фінансових операцій та шопінгу. Половина респондентів вважають, що не здатні повністю відмовитися від інтернету, адже від мережі залежить багато сфер їхнього життя. Ще третина зможе, проте це буде тяжко.
Рівень суб’єктивного стресу, що вимірюється компанією Gradus Research вже другий рік поспіль, демонструє подальше зростання. Пікових значень високий рівень стресу набуває у літні періоди, коли ділова та робоча активність припиняється і основними причинами стресу стають страхи фінансової нестабільності та збіднення. Однак зараз, на відміну від літа, поряд із фінансовими та робочими питаннями, як факторами стресу, виникають страх за здоров’я близьких та пандемія загалом.