«Обвал попиту та швидке знесення ТЦ»: Як санкції відбилися на російському fashion-ритейлі
Через збройне вторгнення російської армії на територію України багато іноземних fashion-брендів призупинили роботу в росії на невизначений термін або зовсім пішли з ринку. На цьому фоні ціни на російський одяг та взуття почали зростати, а споживча активність росіян, навпаки, різко знизилася. Таким чином російський галузевий бізнес може зіткнутися з масштабним падінням попиту і занепадати.
Гендиректор інформаційно-аналітичного агентства Infoline Іван Федяков розповів, що відхід іноземних fashion-брендів з росії дозволяє російським компаніям заповнити порожню нішу. Однак, за його словами, цього може не трапитися через падіння попиту на одяг, що триває.
«Близько третини закордонних компаній або повністю припинили роботу або частково. З одного боку, це підтримує ті компанії, які залишилися на ринку і які можуть замістити ті, що пішли. Але, на жаль, випереджаючими темпами падає попит. Тобто, незважаючи на скорочення обсягів пропозицій на 10-20%, попит обвалюється значно вищими темпами», — сказав Федяков.
Він також додав, що статистика, що відслідковується за квітнем, демонструє зниження обсягів продажів в окремі тижні до 40% щодо періоду минулого року. Категорія одягу та взуття – одна з найсильніших з точки зору падіння обсягу продажів у квітні та на початку травня.
Читайте також: Більшість російських кінотеатрів закриється до кінця літа
Через припинення роботи іноземних fashion-брендів у росії торговельні центри посилили проблеми з потоком відвідувачів. Так, трафік ТЦ у Москві та Петербурзі у травні впав нижче показників ковідного 2021 року.
На цьому фоні Іван Федяков заявив, що російські торгові центри повністю втратили свій потенціал і незабаром їх потрібно буде зносити через непотрібність.
«Доля торгових центрів у росії в моєму розумінні дуже незавидна. Їм потрібно радикально переглядати свою стратегію, аж до призначення самих ТЦ. Їхня торгова функція вже давно не є ключовою. При цьому платоспроможність орендарів вже набагато нижча, грошей з них зібрати так багато не вийде. Зараз серйозно говорять про те, що низка російських ТЦ має сенс зносити, тому що вони вже втратили свій потенціал і, швидше за все, не відновлять його», – наголосив гендиректор Infoline.