Новий гравець українського ритейлу. Як Mashket вдалося відкрити найбільше продуктових магазинів у 2024 році

Мережа магазинів біля дому Mashket, яка зовсім нещодавно з’явилася на українському ринку, протягом 2024 року відкрила 67 нових торгових точок, ще 10 було переформатовано з із мережі "Домашній маркет".

Відтак, ритейлер увійшов до трійки найактивніших роздрібних мереж за кількістю відкритих магазинів у 2024 році, його випереджають лише аптеки "Подорожник" і мультимаркет "Аврора".

Серед продуктових мереж Mashket випередив АТБ, "Thrash!Траш!" і "Фора". В чому секрет такого розширення і які плани у нового гравця на 2025 рік, розбирався Forbes. УРТЦ пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.

Як розповідає засновник мережі Павло Варшавський, минулого року Mashket розширився з двох до шести областей. До Київської та Вінницької додали Чернівецьку, Рівненську, Хмельницьку і Житомирську. Магазини працюють у 16 містах, зокрема два маркети є в Києві.

Mashket – одна з чотирьох продуктових мереж компанії "Альянс Рітейл Груп", що має понад 170 торговельних точок у своєму портфелі: 71 магазин біля дому "Домашній маркет", 11 супермаркетів Osnova площею від 500 кв. м, 24 магазини «Pro – просто продукти».

Раніше групі належали також мережа фаст-фуду Fripp Time і мережа точок розливних напоїв Chill Time, однак зараз вони не мають стосунку до "Альянс Рітейл Груп". Виторг компанії за дев’ять місяців 2024-го зріс майже вдвічі рік до року – з 480 млн грн до 897 млн грн.

У чому успіх розширення?

Як розповідає Варшавський, ідея запуску нового бренду прийшла йому під час роботи з компанією Franch, коли він працював над запуском франшизи для мережі "Домашній маркет".

Зрозуміли, що бренд несучасний – кольори, шрифт, довга назва, – розповідає підприємець.

Врешті вирішили провести повне переформатування, змінити зокрема дизайн і концепт.

Назву створили з частинок слів "Домашній маркет" – так з’явився Mashket. Запуск відбувся в 2023 році, тоді відкрили девʼять магазинів.

Магазини ритейлера працюють в середній ціновій категорії, їхня площа від 50 до 350 кв. м із додатковими зонами для приготування хот-догів, піци, кави. Відкриття одного маркета коштує від 20 тис. доларів.

Розвиток мережі відбувається за трьома напрямками: переформатування наявних магазинів, зокрема «Домашній маркет», відкриття власних нових торгових точок, відкриття за франшизою.

У 2024 році половину нових маркетів відкрили франчайзі, першими покупцями франшизи були переважно власники діючих мінімереж чи одиночних магазинів.

Компанія відкрила найбільше точок у 2024 році, але разом із відкриттям досить активно закриває, – зазначає директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. 

Наприклад, інколи новий Mashket працював кілька місяців  із моменту запуску, а потім закривався. Так, минулого року закрили понад 20 магазинів, із них близько 10 нових Mashket, підтверджує Варшавський.

Орієнтир у роботі точки – 2–3 місяці. За цей час магазин має показати операційний прибуток, якщо не виходить – його закривають.

Плани на 2025 рік

Як пояснює Павло Варшавський, у мережі дуже багато конкурентів: будь-який фірмовий магазин, магазин напівфабрикатів, кав’ярня чи пивний магазин може відтягувати покупців.

Попри це Mashket у 2025 році планує відкрити близько 100 нових маркетів, каже засновник.

Масштабування мережі бачимо за рахунок франшиз і пошуку партнерів у регіонах, – додає директорка з маркетингу Наталія Варшавська.

Франшизи формату "магазин біля дому" стабільно популярні, каже засновниця компанії Franchise Group Мирослава Козачук.

Для франчайзі – це підтримка у вигляді стандартизованих процесів, налагоджених поставок і меншої вхідної ціни у бізнес. Для франчайзерів – це можливість швидко масштабувати мережу, вийти у нові регіони, додає вона.

Читайте також: Торгівля відновлюється: у Харкові підрахували кількість ТЦ, магазинів та супермаркетів

Донорами для розвитку Mashket стануть також інші магазини "Альянс Рітейл Груп". Лише на цей рік планується переформатування 50 торгових точок, а проєкт "Домашній маркет" поступово закриється повністю.