Новий гравець для України: що відомо про польську мережу HalfPrice та в чому секрет її успіху

Восени на наш ринок вийшов польський ритейлер HalfPrice. Це наймолодший із проєктів CCC Group, перший український магазин якого відкрився у ТРЦ Respublika Park.

Мережа пропонує товари відомих брендів за зниженими цінами, такий формат має назву off-price. Результати HalfPrice перевершили всі прогнози, ритейлер може похвалитися відкриттям понад сотні магазинів у Польщі і близько дюжини за кордоном усього за три роки.

У нього чимало конкурентів, які працюють у сегменті off-price, наприклад - американський гігант TK Maxx, який за 14 років на ринку Польщі зміг розширитись лише до 52 магазинів.

Успіх проєкту від CCC Group зумовлений тим, що HalfPrice не боїться заходити в невеликі містечка, тож кількість клієнтів і середній виторг суттєво перевищили очікування.

Про те, як починався і розвивався шлях ритейлера розповіли у Forbes Polska.

Створення

HalfPrice з’явився за часів пандемії коронавірусу, коли усі ритейлери намагалися переносити продажі в онлайн. Попри величезні інвестиції CCC Group у сайт інтернет-продажів eObuwie.pl, за два перші місяці пандемії компанія втратила 1 млрд злотих обороту.

Тоді засновник і гендиректор корпорації Даріуш Мілек вирішив, що настав час розвивати продажі у форматі half price, тобто за пів ціни, звідси пішла і назва мережі.

В асортименті магазинів одяг, взуття, аксесуари, косметику, іграшки, невеликі меблі й товари для дому зі знижками, які інколи можуть сягати 80%.

Серед брендів представлені преміальні й навіть люксові марки: Emporio Armani, YSL, Off White, & Other Stories, Vans, Tommy Hilfiger, Wrangle, Calvin Klein, Benetton тощо. Однак цей сегмент займає не більше 10% усіх товарів.

Фізичні магазини мережі почали роботу 4 травня 2021-го, перші точки відкрилися у пʼяти польських містах: Варшава, Вроцлав, Щецин, Польковіце і Тихи.

Вже за рік у мережі було 67 локацій, з яких 9 - за кордоном, а кількість працівників доходила до 2000 людей. HalfPrice вже міг фінансувати себе з власних операцій і підтримувати темп зростання.

За перший рік роботи у магазини ритейлера завітали понад 16 млн людей, а наприкінці 2021-го мережа запустила власний інтернет магазин, який працює як шопінг-клуб і пропонує тематичні розпродажі щодня. Згідно з прогнозами, частка онлайн-магазину має зростати щороку і у 2025-му перевищити 20%.

За початковим планом, мережа мала стати прибутковою до кінця 2022-го, але це вдалося вже у третьому кварталі минулого року. За перший неповний рік виторг HalfPrice сягнув 237,1 млн злотих, а 2022 року він склав 863,2 млн злотих.

У першій половині цього року виторг мережі 589 млн злотих, а маржа EBITDA – 13,9%. У третьому кварталі 2023-го виторг HalfPrice виріс на 53%, до 394 млн злотих, у порівнянні з минулим роком, а EBITDA була 41 млн злотих, як і торік.

Продажі мережі становлять приблизно 600 злотих на кожен квадратний метр площі на місяць. Якщо нічого не зіб’є ритейлера з курсу, то вже до 2025-го виторг HalfPrice повинен досягнути принаймні 3–4 млрд злотих.

CCC Group планує у короткостроковій перспективі перетворити HalfPrice на лідера сегменту off-price в Центрально-Східній Європі і наростити кількість магазинів до 250 вже до 2025-го.

Розширення за кордон

Також новий гравець провадив активну експансію в Європі. Перший магазин за межами Польщі відкрився у серпні 2021-го у Будапешті, сьогодні мережа представлена у Австрії, Чехії, Словенії, Словаччині, Хорватії, Румунії, країнах Балтії, а віднедавна і в Україні.

CCC Group стверджує, що успіху вдалося досягти завдяки популярності моделі off-price.

Під час пошуку місця для магазину компанія обирає переважно торгові центри з певним рівнем трафіку відвідувачів і простору площу – площа магазину HalfPrice становить в середньому 1500–2000 кв. м. Цікаво те, що з розширенням нового бренду компанії фізичні взуттєві магазини CCC почали зменшуватися в середньому до 500–800 кв. м, - пише видання. 

Також відзначається, що станом на кінець третього кварталу 2023-го кількість магазинів CCC знизилася, тоді як мережа HalfPrice навпаки, збільшилася на 37 локацій.

У березні CCC Group провела дослідження упізнаваності свого наймолодшого проєкту і виявилось, що бренд HalfPrice знають 49% дорослих поляків.

Читайте також: H&M відкрив магазини у львівському ТРЦ Victoria Gardens та столичному ТРЦ Sky Mall

На успіх вплинуло декілька факторів:

  • робота в сегменті off-price, що розвивається через високу інфляцію;
  • наявність місця під магазини та співробітники (памʼятаємо про закриті взуттєві магазини ССС);
  • залучення досвідчених діячів індустрії off-price;
  • хороші взаємини з орендодавцями, постачальниками та іншими партнерами.