Новорічний шопінг 2021: дослідження ринку США та України

Компанія «Делойт» представила результати щорічного глобального дослідження ринку роздрібної торгівлі під час новорічних свят. Згідно з його результатами, середній бюджет на новорічні покупки цього року збільшиться на 5% порівняно з минулим.

Новорічні покупки в США: дефіцит товарів та зростання витрат на покупки

Другий рік поспіль новорічні свята відбуватимуться в умовах обмежень через COVID-19. Проте, за даними дослідження, тривога через пандемію знижується, що позитивно відбивається на споживчих настроях. Американським рітейлерам необхідно запропонувати акції покупцям заздалегідь, оскільки цьогорічний святковий шопінг здійснюється раніше. Очікується, що його середня тривалість збільшиться більш як на шість тижнів.

Насамперед це зумовлено тим, що 75% споживачів стурбовані можливим дефіцитом товарів. І це буде мотивувати починати робити новорічні покупки раніше.

Згідно з дослідженням, середній бюджет на новорічний шопінг зросте на 5% порівняно з минулим. Керівники компаній роздрібної торгівлі також виявляють оптимізм щодо новорічних продажів: 7 із 10 керівників очікують, що споживачі витратять цього року більше, ніж попереднього.

Споживачі з переважно високим рівнем доходу мають намір витратити на 15% більше, ніж торік. Водночас, споживачі з низьким рівнем доходу планують витрачати на 22% менше, ніж у 2020 році.

Також більшість споживачів через інфляцію очікують зростання цін на товари у передсвятковий період. Через це покупці з низьким рівнем доходу під час новорічних свят купуватимуть товари менше.

«Мабуть, твереза ​​оцінка новорічного шопінгу останніх двох років — це те, що споживачі з низьким рівнем доходу страждають найбільше. Наприклад, їхні середні витрати на новорічну відпустку скоротилися майже вдвічі за останні два роки», — резюмує керівник галузевої групи з рітейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні Олександр Ямпольський.

Тенденція до здійснення онлайн-покупок збережеться. Тим не менш, через зниження рівня стурбованості через COVID-19 деякі покупці повернуться до офлайн-магазинів. За прогнозами, частка офлайн-покупок у 2021 році збільшиться до 33%. Для порівняння, 2019 року частка покупок в офлайні становила 36%.

Споживачі знову готові витрачатися на сегмент «розваги та подорожі». Очікується, що порівняно з 2020 роком зростання цього сегменту складе 15%.

Яким буде передноворічний шопінг в Україні?

Олександр Ямпольський зазначив, що основні тенденції новорічного шопінгу у США характерні і для українського ринку, але з урахуванням деяких особливостей.

«Вітчизняним рітейлерам слід очікувати помірного зростання офлайн-шопінгу, на відміну від американських колег, які прогнозують його значне зростання порівняно з попереднім роком. Тож у нас кількість онлайн-замовлень залишиться високою», — каже експерт «Делойт».

Джерело