Невеликі, але ефективні. Привабливість маленьких ТЦ у Європі зростає

У Європі спостерігається стримана експансія в секторі аутлетів, стрімко розширюватися вдається лише кільком брендам. Деяким з них довелося закрити чимало власних точок та розпродати залишки товару.

Оператори торгових марок і аутлет-центрів здебільшого прагнуть консолідувати портфоліо, зосередитися на управлінні товарами та персоналом, а також підтримувати ефективність за допомогою управління процесами та якістю.

Через це деякі компанії обирають шлях розвитку через відкриття малих торгових точок у невеликих ТЦ. Серед таких - FOC Retail Service GmbH, яка управляє трьома невеликими торговельними центрами в Австрії та Німеччині.

Керуючий директор компанії Майкл Лунгкофлер у своєму інтерв’ю пояснив потенціал та доцільність такого формату. За його словами, бренди у малих ТЦ настільки ж успішні, як і у відомих локаціях.

Майкл Лунгкофлер відзначає, що наразі інвестиції у нові проєкти стримуються, частково через бюрократичні процеси погодження в країнах, де вже існує висока щільність роздрібної торгівлі, а частково через широко поширене явище обмежувальної монетарної політики у фінансовому секторі.

Формат малих торгових точок

Йдеться про торговельні центри загальною площею до 5000 кв.м. Незважаючи на розміри тут існує набагато менше обмежень щодо асортименту продукції на відміну від сектору аутлетів. Деякі з цих торгових точок існують на ринку більше десяти років і вже давно зарекомендували себе.

Невеликі ТЦ вздовж жвавих маршрутів – це місця, де працюють всесвітньо відомі бренди, такі як Adidas, Nike, Lindt, Marc`o Polo і багато інших.

Такі об'єкти, за словами експерта, займають місця, які, як вважається, мають набагато більший потенціал для розвитку, однак навмисно залишаються "маленькими" через складні процедури затвердження під впливом економічної політики захисту місцевих роздрібних торговців.

Місцеві торговці чинять тиск на офлайн-роздрібну торгівлю на торгові точки в туристичних регіонах чи вздовж автомагістралей.

Оператори, як правило, зосереджуються на асортименті основних продуктів у менших місцях. У випадку з аутлетами FOC Retail Service GmbH це спорт та повсякденність.

По суті, наші аутлети підходять для всіх всесвітньо відомих брендів із функцією якірного орендаря у встановлених аутлет-центрах, а також для тих брендів, які вписуються в туристичне середовище завдяки відповідному розташуванню. Це спортивні та активні бренди, такі як Nike, Puma, Adidas, Salewa, Jack Wolfskin або Mammut. Але національні та міжнародно відомі бренди повсякденного та джинсового одягу, такі як: Mustang, Tom Tailor, Esprit і Only, також приваблюють відвідувачів, - пояснює Майкл Лунгкофлер.

Відгуки орендарів

Значною мірою оператори брендів у невеликих торгових точках успішніші, ніж у багатьох ТЦ зі 100 або більше магазинами із орендною площею понад 10 000 кв. м, не лише з точки зору показників продажів, але й з точки зору маржі в результаті нижчих витрат на оренду, маркетинг і послуги.

Крім того, орендодавці щороку інвестують у реконструкцію місць і створюють нову інфраструктуру, таку як електрозарядні станції або лаунж-зони, щоб подовжити тривалість перебування.

Зона охоплення таких малих торгових точок орієнтована на туристичне середовище (30–60 хвилин їзди), місцеве населення (45 хвилин їзди) та подорожувальників на прилеглих магістралях.

Фуд-ритейл у невеликих локаціях

Зараз в наших торгових точках немає ресторанів. Це не стільки тому, що це небажано чи невдало, скільки тому, що це частина концепції розвитку на найближчі роки. Але з точки зору будівництва, можливий розвиток гастрономічних блоків, і зараз вже опрацьовується відповідна концепція. Стосовно зон відпочинку важливо зазначити, що торгові точки пов’язані з навколишніми туристичними пам’ятками, - резюмує Майкл Лунгкофлер.

Читайте також: Середня роздрібна купівельна спроможність у Європі. У яких країнах витрачають найбільше (дослідження)

Тому у Фельден-ам-Кімзе, Хаммерау або Ебен пропонується широкий вибір літніх і зимових видів спорту та дозвілля. Аутлети є частиною регіональних туристичних брендів і тому продаються відповідно як частина загальних туристичних пропозицій.