Нестандартні орендарі – не панацея: як українські ТРЦ намагаються знизити вакантність

Незважаючи на війну, ринок торгової нерухомості в Україні не зупинив свою роботу. Але кризові умови досі позначаються на результативності роботи ТРЦ.

Директорка компанії UTG Євгенія Локтіонова розповіла, що заповнити прогалини ТРЦ намагаються шляхом залучення нестандартних орендарів. Наприклад, ЦНАПів, музеїв. Таким чином звільнені від попередніх орендарів площі починають використовуватись, як майданчики для різних івентів.

Але, наголошує експертка, такі нестандартні орендарі не є панацеєю. Відвідувачі таких просторів є імпульсивними покупцями, хоча в подальшому можуть стати постійними клієнтами ТЦ.

Таким чином музеї, Цнапи та інші нестандартні формати відіграють суттєву рекламну роль, а також зменшують вакантність. Але такі формати навряд чи зможуть закріпитись у ТРЦ, ставши генераторами потоку. Такі арендарі можуть лише тимчасово вирішити проблему вакантності приміщень. Пов’язано це з тим, що вони найчастіше не платять оренду, не генерують потік і не є комерційними, – каже Євгенія Локтіонова.

Директорка UTG зазначає, що едьюкеймент у торгових центрах України на тлі обмеженого асортименту якорів є досить перспективним напрямком. Але зараз він вимагає суттєвих ресурсів для значної маркетингової підтримки, які девелопери не готові виділяти під час війни.

Зростання вакантності

У компанії також розповіли, що середньозважений рівень вакантності у торгових центрах Києва продовжує зростати. У березні цього року він майже вдвічі перевищив показник аналогічного періоду минулого року і з 11,5% зріс до 21,5%.

Особливо ця тенденція торкнулась ТРЦ регіонального формату (30,9%) та окружного (19,2%).

Читайте також: Петро Пуняк, WR Group: відкриття двох ТЦ у червні, робота в маленьких містах та плани на майбутнє

Тому, на думку Локтіонової, зараз результативність роботи ТЦ передусім залежить від двосторонньої здатності домовлятися, як з боку керуючої компанії, так і з боку ритейлерів.

UTG