Не можуть позбутися товару: люксові бренди по всьому світі накопичили величезні надлишки одягу

У люксових брендів по всьому світу скупчилися величезні запаси товарів, це стосується як мережевих магазинів, так і незалежних бутиків та онлайн-ритейлерів.

Попит на предмети розкоші почав зростали після пандемії коронавірусу, минулого року продажі підскочили на 15%. Втім, ближче до кінця року американські споживачі почали скорочувати витрати і вже влітку цього року попит почав падати і в Європі. Затребуваність люксових товарів з боку китайських туристів також не виправдала очікувань. 

За словами аналітиків консалтингової компанії Bain, до кінця 2023-го темпи зростання продажів люксових товарів скоротяться вдвічі. Через це у люксових брендів почали накопичуватися надто великі запаси товарів.

У преміум майданчика Mytheresa до кінця III кварталу запаси товарів зросли на 44%. За словами виконавчого директора ритейлера Міхаеля Клігера, компанія перебуває в найгірших ринкових умовах з 2008 року.

Деякі модні дома, наприклад Burberry, навіть викуповують назад власний одяг з універмагів. 

Проблема великих залишків

Звичайні магазини можуть просто запровадити знижки, щоб позбутися товарних надлишків, однак для люксових брендів це не вихід. Вони не стануть так робити для підтримання іміджу.

При цьому, чимало ритейлерів, наприклад Prada, останнім часом навмисно знижували частку оптових продажів, розширюючи власну мережу, а у своїх бутіках Prada, як і Gucci та багато інших, знижок не роблять.

Поглиблює проблему нове рішення країн-члені Євросоюзу, які проголосували за заборону спалювання одягу. Раніше цей спосіб дуже широко використовувався для звільнення від надлишків.

У люксових брендів залишається два варіанти звільнення від зайвого одягу. Перший - передати товари в аутлети, популярність яких зростає останнім часом.

Читайте також: Найбільше серед ритейлерів. У Німеччині рекорд банкрутств великих компаній

Другий - залучити неофіційних реселерів, які зазвичай скуповують люкс у європейських незалежних бутіках і перепродують у Кореї чи Гонконгу. Раніше бренди намагалися боротися із перекупниками, а тепер вимушені самостійно пропонувати їм товари.

Trade Master