“На рівні з Ocean Plaza чи Victoria Gardens”. Як “Епіцентр” планує підкорювати ринок ТРЦ

Нещодавно мережа будівельних гіпермаркетів “Епіцентр” запустила ще один елемент своєї нової бізнес-стратегії - власні ТРЦ зі сторонніми орендарями.

"Це майбутнє, тому що сам "Епіцентр" – класний якір", – каже Олександр Герега у коментарі виданню Forbes.

Наразі компанія доробляє концепцію третього поверху у своєму львівському ТЦ, також цьогоріч планується запустити два ТРЦ у Київській області. У нових об’єктів буде власна назва, а не “Епіцентр”.

Зазначається, що для цих проєктів подружжя Герег найняло на посаду керівниці департаменту розвитку ТРЦ колишню топменеджерку консалтингових компаній Cushman & Wakefield та JLL Катерину Весну. В її портфоліо відомі ТРЦ: ЦУМ, Victoria Gardens, Spartak, "Проспект", "Караван".

Один з ТРЦ зі сторонніми орендарями, площею 53 тис. м кв, будують на місці "Нової лінії" у Чабанах. Його назва - Green Gallery і крім стандартного набору магазинів "Епіцентру", там буде розважальний центр, а 9000 кв. м площ буде віддано під оренду.

Ще один торговельний центр площею 97 тис. кв. м будують замість зруйнованого "Епіцентру" в Бучі. Він отримав назву Bucha Gallery і має 15 тис. кв. м для сторонніх орендарів.

На думку голови Асоціації ритейлерів України Андрія Жука, рішення відмовитися від однакової назви є правильним.

Так їх сприйматимуть не як один великий "Епіцентр", а на рівні з Ocean Plaza чи Victoria Gardens, – каже він.

Сторонні орендарі

Ритейлерів бентежить питання - чи пустить "Епіцентр" до себе орендарів, що можуть конкурувати з його магазинами?

Герегам потрібно розібратися, чи вони ритейлери, чи девелопери, – каже Жук. – Якщо за концепцією ТРЦ в тебе є побутова техніка, то треба винести лот на відкритий ринок і там обрати найкращого орендаря, а не лише свого.

Орендарі, які пропонують категорії товарів, уже наявних в "Епіцентрі", представлять їх в іншому ціновому сегменті або з більш широкою товарною лінією, каже Катерина Весна.

Андрій Жук пояснює, що “Епіцентру” наразі потрібні успішні кейси, адже в багатьох гравців ринку є побоювання йти на його площі.

Експерт згадує історію з “Сільпо”, який один з перших своїх супермаркетів у тематичному дизайні відкрив у "Епіцентрі" на столичній Оболоні у 2015‐му і пропрацював там до початку повномасштабної війни.

Коли "Сільпо" працював на Полярній, то здавалося, що співробітники "Епіцентру" міряли з лінійкою всі наші полиці, – розповідав топ-менеджер "Сільпо" у приватній розмові.

Читайте також: Марія Патер, ТРЦ King Cross Leopolis: запити на оренду надходять не лише від українських брендів, але й від міжнародних

Керівниця департаменту розвитку ТРЦ запевняє, що наповнення сторонніми орендарями йде за планом. За підписаними попередніми договорами в ТРЦ Green Gallery, відкриття якого заплановано на липень, зайнято вже 72% площі галереї, а в ТРЦ Bucha Gallery – 47% (грудень 2024‐го).