Мережа “Аврора” шукає українських виробників. Хто може стати партнером ритейлера

Співзасновник найбільшої в Україні торговельної мережі у форматі one dollar store "Аврора Мультимаркет" Тарас Панасенко розповів, що ритейлер перебуває у пошуку вітчизняних виробників і розкрив деталі про умови співпраці.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

*Довідка. Нагадаємо, що у червні 2023 року компанія відкрила 1000-й магазин, новий маркет у мережі відкривається в середньому що 14 годин. Виторг «Аврори» у 2022 році зріс більше ніж удвічі, до 13,5 млрд грн.

Деталі роботи

Тарас Панасенко розповідає, що ритейлер віддає перевагу локальним виробникам та постачальникам. Вони займають 70% у цінах реалізації.

Нині “Аврора” має понад 400 постачальників в Україні, середня щомісячна сума реалізації в цінах закупівлі серед топ-200 постачальників становить 5 млн грн.

Вийти на полиці мережі можливий як через власні торгові марки, так і через брендові товари. При цьому найбільш конкурентною є ніша товарів FMCG.

З початком повномасштабної війни категорія покупців "Аврори" значно розширилася.

До нас прийшов покупець середнього класу з вищим доходом, – каже Панасенко.

Він пояснює, що усіх покупців в компанії ділять на так звані “ролі”. 60% клієнтів належить до ролі “Аврора-шопер”, вони приходять в магазин у пошуках чогось нового і цікавого.

“Ощадливий господар/господиня” ходять у “Аврору” щоб купити все за списком, знають про акції мережі і таким чином економлять сімейний бюджет. "Фіксери" приходять задовольнити конкретну потребу, а минулого року додалася категорія "Внутрішні переселенці", які змушені з нуля влаштовувати свій побут.

Правила побудови успішної співпраці

Компанія виділяє п’ять критеріїв успішної співпраці з постачальником. Першим є показник GMROI, який відображає відсоток зароблених ритейлером грошей із залишку в грошах. Прийнятним для “Аврори”, наприклад, для FMCG-брендів є рівень в 30-35%.

Другий показник - це рівень задоволеності клієнтів. Мережа регулярно оцінює NPS (Net Promoter Score) та CSI (Customer Satisfaction Index), а також проводить розширені інтерв’ю про товари. Зважають також на відсоток повернень, скарги і кількість повернень.

Третій показник – рівень сервісу. Він відображає те, наскільки постачальник може підтримувати необхідний рівень постачання. “Аврора” готова розглянути пропозицію навіть від одного товарного найменування, але його має бути достатньо для всієї мережі. Йдеться про обсяг від 6000 на одну поставку.

Наступний критерій оцінки успішності співпраці - товарообіг. Наприклад, компанія «Аллегро-Опт» якось запропонувала електрофурнітуру Videx у досить високому ціновому сегменті і товар “не зайшов”. Тож цю категорію довелося зняти з продажів.

П’ятий критерій співпраці – готовність постачальника до промо та спільних колаборацій.

Основні характеристики, яким має відповідати бізнес-партнер "Аврори":

  • підтримує найвищий рівень клієнтоорієнтованості та гнучкості;
  • відповідає мінімальним заявленим критеріям виробничих потужностей або навіть перевищує їх;
  • пропонує оптимальні терміни постачання, рівень цін і прийнятні умови оплати;
  • середня кількість днів відтермінування оплат за поставлені товари для реалізації у мережі становить 21 день;
  • надає вигідні умови гарантійного та сервісного обслуговування для гарантійних товарів, представлених у мережі, а також торговельного обладнання;
  • пропонує безкоштовне навчання, якщо предметом закупівлі є специфічне обладнання, техніка, програмне забезпечення тощо;
  • розвиває власний бізнес з метою встановлення високих стандартів якості відповідної галузі;
  • веде бізнес етично та готовий засвідчити взаємні гарантії щодо спільної протидії шахрайству та корупції;
  • поділяє принципи та цінності "Аврора Мультимаркет".

Як стати бізнес-партнером мережі?

Кожна точка “Арвора” налічує близько 7 тисяч товарних найменувань, а 20-50% продажів займають сезонні товари.

Компанія фіксує 560 чеків на день у кожному магазині. Тим, хто хоче стати партнером “Аврора” Тарас Панасенко радить передусім завітати до найближчого магазину, ознайомитися з асортиментом та знайти товар, схожий на той, який ви хочете запропонувати.

Читайте також: Корпорація “АТБ” сплатила понад 12 млрд грн податків за перше півріччя 2023-го

Далі необхідно порівняти свій товар із тим, що вже представлений в мережі і після цього сформувати чіткий список товарів

Після подання заяви потенційний партнер отримає фідбек протягом 12 годин, а максимум за 120 годин до пропозиції надійде розгорнута відповідь щодо подальших дій.

Forbes