Маркетплейс, новий хаб та автоматизація: у EVA планують активно розвивати логістику

Мережа магазинів EVA інвестує у розвиток логістики, розбудову та модернізацію своїх складських комплексів.

Про це розповів заступник директора департаменту логістики ТОВ "РУШ" Сергій Поляков, йдеться у прес-релізі, отриманому УРТЦ.

У компанії зазначають, що попри війну не полишають планів побудувати новий логістичний комплекс в Одесі. Його зведення було продовжене минулого року, але у лютому 2023-го фізичні роботи знов тимчасово поставили на паузу.

Тоді EVA зосередилась на розвитку складських потужностей у Львові, але закупівля необхідних матеріалів і конструкцій для будівництва комплексу триває.

Сергій Поляков наголошує, що логістичний хаб в Одесі однозначно буде реалізований, але не в поточному році.

Склади та автоматизація

Протягом цього року мережа збільшила площу складів офлайн-ритейлу та напряму e-commerce. У Львові приріст склав близько 5000 м кв.

EVA наповнила склад сучасним обладнанням, а для ефективного використання простору розподільчих центрів ритейлер використовує мезоніни.

Це дуже важливо для онлайн-сегменту, де відносно невеликі об’єми, але величезний асортимент, – каже Поляков.

Наразі департамент логістики має близько 15 проєктів з нарощування логістичних потужностей.

Для того, щоб прискорити проходження замовлень по логістичному ланцюгу компанія автоматизує процеси для співробітників розподільчих центрів. Зокрема було запущено новий тип комплектування замовлень. Одним з етапів його запровадження була власна система відбору.

Пілотний проєкт у Броварах продемонстрував значний приріст продуктивності, тож поступово технологію впровадили на розподільчих центрах у Дніпрі, Одесі та Львові.

Додатково встановлюємо систему put to light. Вона також допомагає прискорити швидкість обробки, – додав Поляков.

На складах e-com теж було внесено зміни у процеси контролю, пакування та сортування замовлень.

Транспортний відділ запровадив нові методи доставки товару та замовлень, завдяки чому EVA знизила собівартість доставки замовлень та прискорила її приблизно на 15%.

е-commerce сегмент

Цю галузь мережа теж активно розвиває, нещодавно компанія запустила власну кур’єрську службу доставки онлайн-замовлень у столиці. Сервіс планують поступово масштабувати і на інші міста.

За словами Сергія Полякова, кількість онлайн-замовлень поступово зростає, наразі інтернет-магазин EVA.UA забезпечує близько 7% продажів. Щоденно мережа обробляє до 10 тис. замовлень, а існуюча потужність складів дає можливість обробляти близько 30 тисяч.

За умови більшого насичення обладнанням, над чим ми працюємо, зможемо обробляти до 50 тис. замовлень при асортименті в 180 тис. SKU, – додав заступник директора департаменту логістики.

Зазначається, що розбудовуючи склад онлайн-спрямування у Львові, ритейлер інвестує в обладнання нового рівня. Такого в Україні ще не має і обладнання передбачає дуже високий рівень програмного забезпечення.

Це дасть змогу ще більше автоматизувати логістичні процеси. Також для покращення якості і швидкості опрацювання замовлень компанія використовує системи ТМS, WMS та системи управління замовленнями.

Плани

Цьогоріч плануємо розпочати будівництво нового складу для е-commerce у Львові поряд з існуючим. Це буде наш новий формат автоматизації із застосуванням новітніх систем обробки замовлень. Паралельно реалізуємо масштабні зміни на складі в Броварах. У Дніпрі збираємось відкрити міський HUB для сегменту електронної комерції, – розповів Поляков.

Читайте також: Лев Жиденко, “Аврора”: про вихід на ринок Румунії, збільшення виторгу та нові магазини

До кінця 2023 року планується збільшити асортимент до приблизно 120 тисяч товарів. Також у планах компанії – розвиток нових форматів продажів та взаємодії з партнерами. Зокрема, запровадження роботи з мерчантами у форматі маркетплейсу.