Марія Патер, ТРЦ King Cross Leopolis: запити на оренду надходять не лише від українських брендів, але й від міжнародних

Директорка популярного львівського ТРЦ King Cross Leopolis Марія Патер дала ексклюзивне інтерв'ю Українській Раді Торгових Центрів, де розповіла про вплив війни на торговельний центр, благодійні заходи, зацікавленість іноземних брендів та багато іншого.

Розкажіть про свою роботу з початку повномасштабного вторгнення, чи зупинявся ТРЦ, чи був попередній план дій на цей випадок?

Після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну 24 лютого 2022 року King Cross Leopolis не зупиняв свою діяльність. Гіпермаркети продовольчих та господарських товарів, магазини електроніки, аптека, які працюють в ТРЦ, продовжували функціонувати у найважчі тижні і місяці після вторгнення, щоб забезпечити населення усім необхідним. 

Двері ТРЦ залишалися відчиненими для усіх, хто потребував допомоги чи приходив зігрітися, відпочити, підзарядити електронні пристрої. Магазини та заклади, які не належать до сфери товарів першої необхідності, в перші дні повномасштабної війни зачинилися, дбаючи, насамперед, про безпеку своїх працівників. Але вже наприкінці березня – на початку квітня 2022 року більшість закладів ТРЦ була відчиненою. Дбаючи про безпеку працівників та відвідувачів, на підземному паркінгу ТРЦ було організовано тимчасове укриття, де під час повітряних тривог можуть знайти прихисток працівники та відвідувачі нашого торговельного центру.

img 2722 scaled | 1

Загалом наша діяльність у 2022 році була сфокусована на трьох основних пріоритетах: 1) забезпечення безперебійної роботи ТРЦ та безпечних умов перебування працівників та відвідувачів, навіть в умовах постійних повітряних тривог та перебоїв з електропостачанням і зв’язком; 2) партнерська підтримка орендарів; 3) підтримка різноманітних благодійних проектів та ініціатив.

Чи відбився притік переселенців у місто на показниках відвідуваності?

Згідно з оприлюдненими даними, у Львові перебуває біля 150 тисяч внутрішньо переміщених осіб, а у Львівській області майже 270 тисяч. Таким чином населення Львова ймовірно сягнуло 1 млн. осіб. 

Проте на відвідуваність торгового центру впливає багато чинників, зокрема і споживчі настрої населення, які під час війни сягнули найнижчих показників, і ракетні обстріли, і кількість повітряних тривог, і активізація мобілізаційних заходів. Тому досить важко виділити вплив лише одного чинника.

Наразі Львів є одним з найпривабливіших міст для бізнесу, на думку аналітиків. Чи відчуваєте ви це у роботі (кількість запитів від орендарів, умови співпраці, ставки, вакантність)?

Завдяки відносній стабільності та безпеці у західній частині країни ми маємо можливість працювати у досить комфортних умовах. Вакантність торгового центру близька до нуля. Запити на оренду надходять не лише від українських брендів, але й від міжнародних компаній, які поступово відновлюють свій розвиток в Україні.

Від початку війни у нашому ТРЦ відкрилися такі магазини як Puma, New Balance, Bosch, магазин Sinsay відкрився у новому форматі, значно розширивши свою площу та доповнивши асортимент товарами для дітей, для чоловіків та товарами для дому; невдовзі відкриється магазин Adidas. З’явились також і нові українські бренди такі як Stimma, Vloria, ювелірний дім Sova відкрився у форматі бутика.

img 2562 scaled | 2

Нещодавно в Україну повернулися бренди Inditex. Чи помітні перші результати від відкриття магазинів? Чого очікуєте надалі?

Відкриття магазинів групи Inditex після довготривалої перерви викликало чималий ажіотаж серед відвідувачів торгового центру. У перші дні можна було спостерігати довгі черги до кас та до примірочних, а відвідуваність торгового центру зросла приблизно на 20%. Помітно, що покупці залишилися задоволені колекціями, асортиментом, ціновою політикою і тому неодмінно повертатимуться на шопінг, навіть коли надмірний галас навколо відкриття цих магазинів вщухне.

Як змінилася споживча поведінка відвідувачів з початку повномасштабної війни, за чим сьогодні приходять у ТРЦ?

Зараз українці витрачають значну частку своїх доходів на продукти харчування, предмети першої необхідності, ліки, а економлять найчастіше на розвагах та харчуванні поза домом. До того ж у зв’язку із ризиком повітряних тривог відвідувачі більш цілеспрямовані на покупки та скоротили свій середній час перебування у ТРЦ.

На поведінку споживачів без сумніву впливають також і події, що відбуваються довкола нас. Так, ми спостерігали виникнення ситуативного попиту на певні групи товарів: на приклад, навесні 2022 року за рахунок переселених осіб виник підвищений попит на сезонний одяг та взуття, восени 2022 та нещодавно внаслідок обстрілів енергетичної інфраструктури зріс попит на різноманітні автономні джерела живлення, павербанки, автономні прилади освітлення тощо. З іншого боку, шопінг у магазині улюбленого бренду, вечеря в ресторані чи похід у кіно зараз є для багатьох найдоступнішим способом відволіктись та протидіяти стресу.

Як щодо маркетингових активностей, чи проводите благодійні заходи?

Перші активності, які ми почали проводити після початку війни були організовані для дітей. У Львові опинилося чимало дітей із інших областей України, і ми помітили запит на організацію заходів для їхнього дозвілля. Щовихідних у ТРЦ проводилися творчі майстерки, кулінарні майстер-класи, квести, перегони на гіробордах, стрільба з луку, розваги з клоунами та аніматорами тощо. 

Наступним кроком стали благодійні концерти. Абсолютна більшість українців долучається до благодійних зборів. Проведення концертів у торговельному центрі у співпраці із благодійними фондами дає змогу активізувати збір коштів для потреб українських військових, залучити до благодійності наших відвідувачів та орендарів. На одному з нещодавніх таких концертів за участі співачки Кола нам вдалося не тільки зібрати кошти на автомобіль для військових, а ще й створити дуже теплу і щиру атмосферу спілкування з улюбленими виконавцями та радіоведучими.

tru 0513 scaled | 3

Окремим напрямком є також підтримка виступів юних фігуристів, які тренуються на ковзанці у ТРЦ King Cross Leopolis, та радують нас своїми успіхами.

Попри нові потреби та виклики, які з’явилися, ми пам’ятаємо також про наших друзів із Благодійного фонду "З янголом на плечі", що опікуються дітьми із онкологічними захворюваннями, та долучаємося до їхніх зборів.

Ну і наостанок хотіли б дізнатися про ваші плани на найближчий рік. Можливо, плануєте нові відкриття?

Ми працюємо над оновленням пулу орендарів торговельного центру та плануємо залучити цього року відомі міжнародні бренди, проте зараз ще не можемо поділитися деталями.